fredag 17 mars 2017

Int blev de nå samtal...





Ny dag, Fredag.
Solsken ute.
Varmt och gott inne.
Kaffemuggen är fylld.
Jag njuter.

Igår så hade jag tid till kuratorn.
Men inte blev de nå samtal.
Sköterskan ringde ungefär 09.03 och avbokade för kuratorn var sjuk.
Dubbelsuck.
Finns snart inga ord kvar, vet inte vad jag ska säga mer än samtalsterapin inte fungerar alls.

Jag hade gjort mig i ordning så jag gick iväg hemifrån.
Promenerade in till byn i stället för att ta bussen.
Vädret var fint,  bitvis låg bar grusig asfalt men mellan dem så var det ordentligt isigt.
Jag fick gå väldigt försiktigt för att inte sätta mig på rumpan.

Väl inne i byn helghandlade jag på ICA och sen tog jag bussen hem.
Är inte mycket för att ränna runt på byn.
Gör det jag ska och sen vill jag hem direkt.

Mini kom hem efter skolan och samlade ihop sin tvätt.
Jag gick ner och körde i gång tvättmaskinen.
Sen satte vi oss i köket och åt middag.
Hade kokat potatis, till det kokt skinka, mimosasallad, sallad och baguette med ost.
Riktig sommarmat tyckte Mini.
Gott var det i alla fall.

Efter middagen så rasade Mini samman i sängen och somnade.
Tror han sov ganska så länge.
Själv fastnade jag i telefon.
Pratade med några härliga kvinnor.

Satt sen och häckade framför laptopen och blev uppe alldeles för länge.
Vet inte vad som hände men någon gång efter midnatt kom jag mig i säng.
Var aningen trött i morse så jag låg länge och bara latade mig.
Ibland är det skönt med såna morgnar oxå.

Nu ska jag vika Minis nytvättade kläder och lägga in dom på hans rum så blir det lite lättare  för honom när han dyker upp i eftermiddag och packar sina saker för pappaveckan.
Känns så tråkigt att bli av med honom.
Det är så härligt här hemma när han bor hos mig.
Definitivt baksidan av en skilsmässa, att inte få rå om barnen hela tiden utan måste dela tiden med den andra föräldern.
Efter snart 9 år som skild borde jag ha vant mig men det är fortfarande lika svårt.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Nej men vad trist att det inte blev ngt kuratorsamtal😕Det är många som är sjuka nu. Jag är förkyld än. Ha en fin fredag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tråkigt!
      Krya på dig.

      Kram

      Radera
  2. Men så tråkigt att du alltid får avbokningar av dom du ska träffa. Dom verkar vara mycket sjuka...undrar hur dom mår själva dom där. Förstår att det känns trist att sonen skiftar boende..snart är han så stor så han bestämmer själv vart han vill bo. När dom dessutom får eget boende går det nog ännu bättre. Ha en fin lördag :)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är himla tråkigt, börjar känna mig väldigt trött på det.
      Ja, tiden går, han fyller 18 i Augusti, får se hur det blir efter det, om han väljer att bo på ett enda ställe eller fortsätter som han gör nu.

      Kram

      Radera