måndag 20 mars 2017

Jag gjorde det...





I går tog jag fram cykeln och det blev årets första cykeltur för mig.
Fotot jag visar är min cykel men från ett annat tillfälle, ett annat år.
Jag samlade ihop det som skulle slängas på återvinningen.
Fick ihop två stora kassar med tidningar och olika typer av kartonger.
Cyklade bort till återvinningen och slängde.
Sen cyklade jag vidare till affären.
Handlade ägg, mjölk och lite annat.
Sen cyklade jag hem och ställde in cykeln i förrådet.

Vädret var sagolikt härligt.
Soligt och plusgrader.

Väl hemma så tog jag såpvatten och trasa och torkade av altanbordet.
Så satt jag där någon timme och bara njöt av att "nästan" sitta ute.
Det var varmt och gott på altanen, behövde ingen jacka men hade långärmat.
Kaffet smakade ljuvligt där ute.

Så jag fick mig en rejäl nypa friskluft och sol igår, precis som jag hade tänkt.

Resten av dagen tillbringade jag vid min kära laptop.
Såg en kriminalserie som är riktigt bra.
En kvinna vid namn Vera basar.
Hon är urtypen för en brittisk kriminalare trots att hon är kvinna.
Lite fjär, butter, dricker whisky, lever ensam och är duktig på det hon gör.
Fallen blir alltid lösta med henne vid rodret.
Hon kallar andra för "pet" och "love".
Hon är lite komisk.
Nå det underhöll mig en stor bit av dagen.

I dag ska jag ringa och se om jag får tag i arbetsterapeuten på AF och höra om mitt aktivitetsstöd.
Om dom missat eller om det är så att jag inget får.
Får se om hon är frisk.
Det blir dagens görande.
Annat än så tänker jag inte ta mig för.

Natten var nämligen inte en bra natt.
Somnade innan midnatt men vaknade på nån timme och sen har jag inte lyckats somna om riktigt, bara dåsat och tittat på klockan.
Det går ju bra dagar då jag inget har inplanerat att gå omkring i zombiestadiet, men roligt är det inte.

Jag blir så trött på att sömnen alltid krånglar.
Får jag en bra natt så kan jag ge mig f-n på att kommande nätter bara strular.
Fattar inte hur min kropp funkar?
Jag behöver ju sova riktigt hela tiden, inte bara nån pluttgång här och där.

Nåja, det är tjatigt, jag vet!

Idag ser det inte ut att bli altanväder men vem vet, jag kan kanske sitta ute en stund ändå.
Dricka en kopp kaffe och titta på ett korsord.
Skulle inte vara helt fel.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att du får en bra dag ändå. Tråkigt att inte få sova.Jag vaknade vid 4 tiden o hade rätt så svårt att somna om då...
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tråkigt att sömnen inte fungerar.
      Dagarna blir så flummiga.

      Kram

      Radera
  2. Men va trist att det skall vara så besvärligt för dig, kan dem inte bara fixa det? härligt med cykeln jag skall oxå börja i april trist med sömnen men ta det lugnt o ha en fin dag kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, dagen har varit lugn, inte orkat göra något.

      Kram

      Radera
  3. Åh det där lät härligt med cyklingen. Själv har jag punka på min så jag måste ta den till cykelaffärn. Får se när det blir.
    De där handläggarna du har verkar ofta vara sjuka...:(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var härligt att kunna cykla men det var bra att jag ställde cykeln i förrådet för idag snöade det en aning.
      Ja, jag tror nästan dom är sjukare än vad jag är...*fniss*

      Kram

      Radera
  4. Härligt att cykla, här har det gått att cykla nästan hela vintern för det har inte varit nån snö att tala om här. Lite halt en del dagar men då har jag gått i stället.
    Tråkigt att du inte sover bra, man blir ju så trött då. Stor Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade gärna velat cykla vintertid men här är för mycket snö så jag törs inte det.
      Ja sömnen är värdelös, tyvärr!

      Kram

      Radera
  5. Vad härligt med en cykeltur! Där har vi ett vårtecken.
    Dag vid laptop och film låter också mysigt, tänk så mycket fint de finns där ute i cyberspace :)

    Ha en fin dag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var härligt men nu har det snöat så marken är inte längre bar...suck!

      Kram

      Radera