lördag 11 mars 2017

Lördag och solsken...





När jag klev upp i morse sken solen.
Det känns alltid bättre att vakna till solsken.
Inte är det särskilt kallt heller, bara -4 grader.
Tror att dagen kan bli super.

Mini kom ganska så sent till mig i går eftermiddag.
Jag hade maten klar så vi satte oss och åt direkt.
Köttfärspirogerna blev jättegoda.
Jag kände mig helt klart nöjd.
Fotot är från en annan gång jag gjorde piroger, glömde fota igår.
Jag fick ihop 12 stycken igår så nu har jag middagar eller luncher i frysen.
Alltid skönt att ta fram när jag inte orkar laga mat.

Tidigare i går pratade jag med en gammal god väninna, fr P.
Det har gått ganska så lång tid sen vi pratade sist så det var jättetrevligt.
Hon tipsade mig om en bra serie, "Outlander" som hon tyckte jag skulle se.
Hade ingen aning om att dom filmatiserat Diana Gabaldons böcker.
Såg två avsnitt igår, dom var helt okej men det stämmer inte med den bild jag i mitt inre skapat av karaktärerna.
Fast så är det väl alltid när man läst en bok som sen filmatiseras.
Kul att ha något nytt att se på jämte NCIS.

Jag har kokat ägg till vår helgfrukost.
Köpte gott bröd i veckan.
Men tror det är för tidigt ännu att duka fram.
Mini har just varit upp.
Han brukar vilja ligga och lata sig en bra stund innan han kliver ur sängen och gör morgon.

Så jag ska ta och tömma diskstället, koka mer kaffe och senare duka fram frukosten.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


9 kommentarer:

  1. Här skiner solen också☀☀ Man blir ju betydligt gladare😄Lagar kalops nu till mat. Har bokat bord till kl 20.30 ikväll😄Outlander har jag också försökt se på✨ Ha en fin lördag. Kram❤

    SvaraRadera
  2. Jag har en skinande sol hos mig med =)
    Hoppas att du och Mini får en bra Lördag.
    Har inte sett serien Outlander.
    Hemmagjorda piroger lät gott " ler"
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. låter som en skön lördag för dig/er njut av dagen här skiner solen så vi skall snart ge oss ut i solen ha det gott & va rädd om dig kramis

    SvaraRadera
  4. Solsken här också. Min plan är att om en liten stund gå ut och kolla om det finns några vårblommor i trädgården.
    Piroger låter jättegott!
    Här blir det nog någon form av smarrig soppa idag.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter helmysigt att kolla efter vårblommor.
      Hos mig ligger en massa snö på marken fortfarande så inga vårblommor alls.

      Kram

      Radera
  5. Visst har det varit en härligt solig helg:)Då mår man bättre. Kram

    SvaraRadera