lördag 18 mars 2017

Lördagsmorgon...





Lördagsmorgon.
Dricker som alltid mitt goda morgonkaffe.
Tittar ut genom köksfönstret och jo lite sol är det allt.
2 grader varmt.
Det är nästan som jag blir lurad att tro att våren ändå är på väg till mig.

Det har ekat tomt här sen igår då Mini växlade boende.
Just idag känns tystnaden jobbig.
Jag känner mig inte hel, något fattas mig.
Som alltid när Mini inte är hos mig.

I veckan satt vi en kväll och pratade om framtiden.
Han säger att han vill ta ett sabbatsår efter studenten.
Jobba och tjäna lite pengar.
Sen tänker han söka universitet.
Det han vill söka finns i Malmö.
Jag sa direkt att då flyttar mamma med dig.
Jag vill gärna flytta söderut.
Han bara skrattade och sa att det gick så bra så.
Hihi, killen är härlig.

Men tanken att flytta söderut har jag burit med mig länge.
Något jag någon gång skulle vilja göra.
Slippa denna långa vinter med massor av snö och bitande kyla.
Vi får väl se vad som tänkas kan hända framöver.
För att kunna flytta krävs en hel del mod och flyt.
Det återstår att se om jag en dag har det.

Nåväl, gårdagen var lugn.
Jag gjorde inte så mycket.
Hängde framför laptopen och tittade på NCIS.
La mig tidigt för varför ska man sitta uppe och uggla när man är dyngtrött?
Då spelar det ingen roll om det är Fredag eller annan dag.
Låg och tittade på Kunskapskanalen tills Herr Blund kom på sitt besök och strödde sömnpulver över mig.

Vaknade jättetidigt.
Klockan var bara 03.00.
Men gick inte upp.
Försökte somna om men det gick inte så bra.
Låg i timmar innan jag slutligen bestämde mig för att göra morgon.
Då var klockan 05.00.

Så jag gissar på att jag kommer att behöva en siesta under dagen.
För att orka göra ingenting!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. God morgon✨💕
    Ha en fin lördag
    Kram❤

    SvaraRadera
  2. Hej på dig ...oj då Malmö min stad :) hi hi då kanske vi ses en dag :) här är regn o grått tvi så trist men så är det o vi skall åka i väg sen jag o maken :) hoppas din dag blir som du vill stor kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vem vet. *L*

      Hoppas ni haft en fin dag!
      Kram

      Radera
  3. Vad spännande! Malmö ligger ca 20 minuters bilfärd härifrån och våren är på väg. Blir spännande att följa era resefunderingar.
    Här är det snart dags för morgonkaffe, har än så länge bara hunnit med min morgontreo...

    Ha en fin dag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sonen är nog så bestämd att det är där han vill läsa så hans flytt blir av men han går fortfarande bara andra året i gymnasiet så det dröjer länge än innan hans planer sätts i verket.
      Själv har jag velat flytta söderut minst de sista tio åren, så vi får se vad som händer.

      Kram

      Radera
  4. Men åh det där lät spännande! Flytta söderut...ja det skulle passa dig som inte gillar så lång vinter. Du är så välkommen hit ner! Men flytta gärna till Ytterby! :)
    Malmö är väl inget att ha?! Haha...*skojar*
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har aldrig ens varit i Malmö..
      Söderut, vart spelar inte så stor roll, tror jag i alla fall.
      Men det är en framtidsdröm så jag får vackert vänta och se.

      Kram

      Radera