onsdag 1 mars 2017

Onsdag...





Sitter i mitt kök och dricker kaffe.
Kände mig slö i morse så jag låg kvar längre än vanligt i sängen.
Mycket skönt.
Håller på att ladda mobilen.
Den hade tydligen laddat ur i morse.
Jag ska gå iväg till närbutiken och hämta ut ett paket och då behöver jag mobilen så jag kan visa upp löpnumret.

Ute är det nollan och just nu uppehåll.
Jisses så det snöat de två sista dygnen.
Fast i går blev det lite regnblandad snö.

Jag åkte iväg in till byn i går förmiddag.
Hade samtal och kuratorn var på plats.
Timmen gick fort.
Vips var jag på väg hem igen.

Jag hade en skön eftermiddag.
När Mini kom hem från skolan så åt vi middag och jag diskade undan.
Så var det plugg för Mini och jag tittade på "Husdrömmar".

Jag kom i säng på tok för sent igår igen.
Klockan går så snabbt på kvällen.
Har väl fått sova hyfsat inatt.
Skönt är ju det.

Denna dag har inga förpliktelser.
Min agenda gapar tom.
Det gillar jag.
Ska gå bort till närbutiken och så ska jag laga middag i eftermiddag, det är det enda jag ska ta mig för.
Det blir en skön dag och mycket vila.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Här blir det ju paraffinbehandling med händerna��Kanske ngt annat också? Ja det får vi se... Ha en toppendag��Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min dag har varit så lugn och skön!

      Kram

      Radera
  2. Låter verkligen skönt :) jag skall ta mig till vårdcentralen sen vila här mig oxå kram o ha det lugnt <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vila är bra när man behöver det.

      Kram

      Radera
  3. Håller med dig! Det är skönt att ha lata dagar utan förpliktelser ibland. Från och med idag till söndag kväll har jag hand om mitt barnbarn. Då blir det inte någon vila, vilket kommer att kosta på både fysiskt och psykiskt för mig. (Mitt barnbarn är ett energiknippe) Men, men det måste gå oavsett om jag stupar eller inte.
    Här har vi där jag bor snöstorm/snöyra i massor. Haft det de senaste dagarna. Mycket snö har kommit. Och ingen plogbil/traktor har plogat undan den värsta snön ännu. Ghaaaah!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du det du gör i veckan, såna små brukar vara energiska.
      Hoppas det går bra för dig.

      Ja denna förbaskade snö som fallit, är supertrött på vinter, vill ha vår!

      Kram

      Radera
  4. Låter härligt med en vilsam dag. Njut!
    Snö, låter främmande om jag tittar ut genom fönstret. Hit är våren påväg - åtminstone ser det ut så, men man vet aldrig...

    Ha det fint!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt det låter att våren är på väg.
      Tyvärr får jag nog vänta ett bra tag innan våren hittar åt mig.

      Kram

      Radera