söndag 5 mars 2017

Solsken...





Vaknar upp till solsken idag igen.
Tack och lov har natten varit lugn, inga ångestattacker.
Det gör mig glad.

Gårdagen blev en soft historia.
Jag blir så påverkad efter en kraftfull ångestattack att jag ingen energi har kvar när den väl ger sig.
Jag gjorde ingenting igår mer än såg på tv eller laptopen och vilade.
Hela dagen lång, och det kändes som en väldigt lång dag.

Men idag är en annan dag.
Funderar om jag ska städa upp ute på altanen så kanske jag kan börja sitta ute sådana här soliga dagar.
Även om den är inglasad så blir det dammigt där.
Lite såpa, varmt vatten och en trasa gör susen.
Men jag får se hur jag gör.

I övrigt så tänkte jag klä mig för en promenad.
Behöver tanka solsken.
Men jag vet inte, tittar på termometern och det är -17 grader ute.
Det får i sådana fall bli en promenad senare om det blir mildare.
Tänk så lurad man kan bli?
Solsken och så tänker jag per automatik att det är varmt och skönt ute.
-17 grader är väldigt kallt, även om solen skiner.

Nå dagen lär rulla på vad jag än tar mig för.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Härligt att vakna till solsken☀ Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  2. God morgon☀😃Kallt här med...brrr.. Solen skiner här också☀😃Tror nog att det blir mildare senare idag😄Ha en fin söndag! Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tråkigt med den kyla, hoppas på mildare väder!

      Kram

      Radera
  3. ja natten är viktig skönt för dig :) att sömnen varit ok en promenad skall vi oxå ta :) njut o ha det gott kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sömn är väldigt viktig, känns ganska så direkt när nätterna strular.

      Kram

      Radera
  4. Visst är det positiv energi när man ser solen på morgonen. Lyckos dej som har inglasning...det önskar jag att vi hade också, för det blir ändå mindre dammigt i en sån....trots man ser allt när solen skiner in:) Kram o ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min inglasade altan är guld värd.
      Och jo mindre dammigt blir det givetvis men dock inte dammfritt.
      Nu är det fortfarande för kallt att sitta där.
      Full solsken men ordentligt kallt.

      Kram

      Radera