söndag 12 mars 2017

Söndagsmorgon...





Kokar ägg till vår Söndagsfrukost.
Det blir alltid lite extra till helgernas frukost när jag har Mini här.
Kaffet har gått klart så jag sitter med dagens första mugg.
Har legat länge i sängen i dag.
Orkade inte kliva upp tidigare då jag vaknade.

i går såg jag och Mini Melodifestivalen.
Jag hade lovat.
Själv är jag inte ett dugg intresserad av den smörjan.
Men vad gör man inte för sonen.

Så vad tyckte jag då?
Inte särskilt bra.
Inte en endaste låt har fastnat trots alla dessa snabbgenomgångar dom kör.
Inte min smak helt enkelt.
Men jag och Mini hade det trevligt tillsammans.

I övrigt var gårdagen en lugn dag.
Trots solsken tog jag mig inte ut genom dörren.
Behövde vila.

Lagade middag.
Gjorde det enkelt för mig.
Pommes i ugnen och så grillade jag tjocka korvar ute på altanen.
Till det serverade jag sallad, gurkmajonnäs och rostad lök.
Det duger.

Hade så otroligt svårt att somna när mellon slutat.
Låg och vände och vred mig i sängen halva natten.
Märktes i morse då jag inte orkade kliva upp när jag vaknat.
Men det är som det kan bli.

idag är det mulet, ingen solsken hos mig.
Lite kyligare än i går, -8 grader.
Får se om jag tar mig en promenad idag i stället.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Mysigt o nu blev jag sugen på ägg, skall oxå koka till oss här :) ligger ännu i sängen med kaffe o data he he kram å ha det gott vännen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ägg är gott och blir lite extra när man inte gör det varje morgon.

      Kram

      Radera
  2. Hoppas att du har en fin måndag! Här är jag ganska förkyld, så det blir en rätt så lugn måndag.Kanske en träff med väninnan Gun om sonen kommer hem nångång med bilen...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas din måndag är bra kikar in senare o hoppas på att du varit inne ;) kram

    SvaraRadera
  4. Att koka ägg på morgonen är ju som en hotellfrukost....ett måste ha :)) Mello Millan det såg vi absolut. Jag gillar musiken så jag blir klar av såna program. Sen att man kanske får skratta för att David gjorde sina spex var inte heller fel. Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
  5. Tittar in och hoppas att allt är bra med dig.
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  6. Kikar in så här på kvällskvisten ingen du här hoppas allt är ok med dig vännen kram kram <3

    SvaraRadera
  7. Jag kollade alltid mellot för några år sedan, nu tycker jag att den tappat stinget men nog var där någon enstaka låt som var ok i lördags...finalen tittade jag också på.
    Hoppas att du får din vila så att du kan återhämta dig och må bättre.

    Styrkekram!
    Christina

    SvaraRadera