onsdag 29 mars 2017

Tanken är den...





...att jag ska ta bussen in till byn.
Jag har samtal med kuratorn under förmiddagen.
Om nu samtalet blir av vill säga.
Känner mig lite skeptisk då hon vabbade i Måndags men man vet aldrig.
Det kanske blir av ändå.

I går så ansträngde jag mig en aning här hemma.
Jag dammsög kök, hall och toalett supernoga.
Sen skurade jag upp golven. 
Mer än så orkade jag inte.
Blev så slut på efteråt och ryggen gick åt pipsvängen.
Blev tvungen till att blanda en stark tablett.
Och lägga omkull mig en stund.
Ändock skönt att jag kommit en bit på väg.
Klarar verkligen inte av att städa hela lägenheten på raken, den är alldeles för stor.
Får ta några rum i taget och det får ta den tid det tar.
Nu ligger dammsugaren i vardagsrummet så antar att det är där jag tar vid, idag, i morgon eller en annan dag.

Så synd att jag har så lite energi.
Hade varit skönt att orka göra allt på en gång i stället för att som nu,  dela upp städningen.
Men det är som det är.

Det var härligt att göra kväll och lägga mig i renbäddad säng.
Superbehagligt.
Inte för att jag somnade särskilt snabbt.
Dom där demonerna lever fortfarande rövare när jag lägger mig.

Mini blir sen idag.
Han kommer inte hem förrän 21-22 tiden.
Efter skolan ska han gå en introduktionskurs på körskolan så att han kan börja övningsköra.
Det blir den ömma fadern som han övningskör med.
Jag har ju ingen bil så jag kan inte vara behjälplig med det tyvärr.
Rent teoretiskt kan jag hjälpa och förklara men som sagt inte köra med pojken.

Midi övningskör oxå.
Men hon jobbar 100 %, pluggar samtidigt till undersköterska på distans så jag vet inte riktigt hur hon hinner med körningen men på sikt ska hon nog ordna sig sitt körkort med.

Nu är det dax att fixa mig o ordning för dagen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






6 kommentarer:

  1. God morgon ...du får ta det lite lugnt oxå hoppas allt går bra idag här är det oroligt för minsta barnbarnet :( stor kram till dig vännen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev lugnt då samtalet avbokades men jag hade en bra dag.

      Kram

      Radera
  2. God morgon☕☀ Solen skiner här😄Valpen sover🐱🐕Blir nog en sväng till stan tror jag. Köpa lite grejer åt valpen
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din valp är så himla söt.

      Kram

      Radera
  3. Full rulle med andra ord, hoppas denna morgonen blir lite lugnare :) sömn? ja dåligt här vet inte ens om jag orkar städa idag får se :) ha en god morgon kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna morgon är planlös.
      Jag fördriver tiden med laptop och kaffe.
      Får se vad som händer senare.

      Kram

      Radera