tisdag 7 mars 2017

Tisdag, tankar och beslut från FK...





Korsord har jag alltid gillat att lösa men nu var det väldigt länge sen jag ens försökte.
Ett harmlöst nöje jag ägnat mig åt tidigare.
Det är klurigt att försöka sätta sig in i hur korsordsmakaren tänker.
Ibland har jag lyckats över förväntan ibland har jag knappt fått ner ett endaste ord, alltefter dagsformen.
Nu har jag inte tittat på ett korsord mer än någon enstaka gång sen mamma dog.
Det fungerar inte, jag klarar inte av att fokusera och det är grymt tråkigt.
För det är ett nöje i alla sin enkelhet.
Man behöver bara en bra penna och ett radergummi så är man igång.

Likaså med akrylfärgerna jag köpte.
Min tanke var att jag skulle komma igång och måla igen.
Försvinna från omvärlden några timmar här och där.
Men det fungerar inte heller.
Känns som om jag stelnat inom.
Som om jag än en gång måste "kunna måla fint", fast jag ändå vet att det inte sitter i det.
Det som blir det blir.
Å det är en bra terapiform för när man går upp i en målning så är fokus riktat på tavlan, alla jobbiga tankar som vanligtvis äter upp mitt inre försvinner just då.
Men se av någon anledning så klarar jag inte av "att försvinna" i dagsläget.

I går fick jag brev från FK angående omprövningen av deras beslut där i September när jag blev av med min sjukpenning.
Det har tagit en väldans lång tid att ta tag i mitt ärende (typ 4 månader).
Min överklagan går inte genom så FK;s tidigare beslut är fortfarande gällande.
Var väl i sig inte oväntat.
Få får rätt mot FK.
Jag kan gå vidare i ärendet till en högre instans men tror inte jag orkar det.

I går hände inte så mycket mer än att jag pratade med Älskade E och så detta brev i lådan.
Satt och tittade på NCIS större delen av dagen.
Tog en siesta men kunde inte somna, blev dock vila.

I eftermiddag ska jag på tjejmiddag.
Vi är en grupp kvinnor som ses med jämna mellanrum och äter något gott tillsammans.
Ska bli trivsamt.
Kvinnan som håller i dagens middag bor i närheten av mig så jag går dit och hem.
Så det blir att duscha och tvätta håret i dag och göra mig presentabel.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Tråkigt då det inte blir som man tänkt...här soligt idag, men kallt. Vet ej om jag orkar skriva ngt inlägg idag. Ska se nu. Ha en fin o mysig tjejmiddag😃Och en fin dag☀😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tjejmiddagen blev jättelyckad.

      Kram

      Radera
  2. Så jobbigt för dig, men var kommer din lön från då om du inte får från fk? så kan dem väl inte göra?? grrr låter som du får en fin kväll med god mat o vänner jag är oxå jagad av fk o det tar på krafterna skickar en stor kram till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lön, ja, vart kommer den ifrån.
      Har haft avgångsvederlag från jobbet några månader.
      Just nu har jag aktivitetsstöd under min utredning, tyvärr alldeles för lite pengar eftersom jag inte varit med i facket tillräckligt länge.
      Får hanka mig fram på 175 kr per dag efter skatt, samt bostadsbidrag, nope det räcker inte men valen är inte så många.
      Vi får se vad som händer framöver, jag vet inte i dagsläget.

      Kram

      Radera