torsdag 2 mars 2017

Torsdag...





Torsdag då.
Oj vad snabbt de sista dagarna har gått.
I morgon växlar Mini boende igen.
Å så går han på sportlov.
Det kommer att bli skönt för honom att vara ledig från den krävande skolan.

I Tisdags fick jag tag på polisen på mammas ort.
Men dom hade ännu ej fått obduktionsresultatet.
Sicken tid det tar.
Vi bestämde att han ska skicka hem det direkt dom får det, så jag ska slippa ringa en massa gånger.
Människan är inte så lätt att få tag nämligen.
Nå jag får väl se hur lång tid det kan ta.

Någon seriös spekulant på hennes hus har ännu inte dykt upp.
Lillebror berättade att nån bjudit 2000 kr för kåken...hm..
Och så en del andra oseriösa meddelanden.
Vi får väl se hur det går framöver.

Gårdagen då.
Jag gick iväg och hämtade ut paketet på närbutiken.
Mycket snö har som sagt kommit och igår slaskade det rejält.
Det var väldigt blött efter vägen.
Fick en slaskdusch av en långtradare som körde i hög fart.
Inte så mysigt direkt.

Väl hemma gjorde jag inte många knop.
Bara latade mig.
Lagade dock middag när Mini kom hem.
Det var det enda vettiga jag gjorde igår.
Skönt med sådana dagar.

Hade bestämt mig för en tidig läggning och så blev det.
Skönt att ha gjort kväll, ligga i sängen och flukta på tv;n.
Somna gjorde jag väl, till slut.

Idag händer inte så mycket heller.
Jag ska tvätta efter att Mini kommit hem.
Som jag alltid gör det Torsdagar han är hos mig.
Vad jag ska hitta på för middagsmat är dock väldigt oklart.
Något lär jag komma på men just nu vet jag inte.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. När A dog så obducerades han ca 10e maj å vi fick protokollet runt 8-10 juli.
    Så du kan nog räkna med 2 mån ungf.
    Ha en bra dag !!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med sportlov! ,Våra har inget sånt mera. Äldsta dottern har ledigt i nästa vecka. Men hon har skolarbete att göra... Idag blir det frissan kl 14.15😄Ha en fin dag! Kram💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han tycker att det ska bli underbart!

      Kram

      Radera
  3. Trist att vänta på svaret, 2000 för ett hus??? löjligt ju trist att du blev nerstänkt :( hoppas du nu kan ha en fin kväll kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en fin och lugn kväll.
      Längtar till sängen nu.

      Kram

      Radera
  4. Men va !! Hur knäpp är man om man bjuder 200 för ett helt hus !!! Tänk vad folk utnyttjar och ser sin chans att göra ett kap enligt dom. Usch för såna...Tänk att man också ska måsta hoppa i diket nästan för att bilister inte tittar om någon blir stänkt på efter vägen....Kram till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det helt galet men folk tänker väl att dom kan prova.

      Kram tillbaka!

      Radera