torsdag 23 mars 2017

Torsdag...





Ny dag.
Torsdag.
Uppehåll.
-1 grad.
Kan bli sol.
Bar mark på cykelbanan.

Jag funderar på att cykla in till byn och helghandla.
Känns bekvämt att ta cykeln.
Då blir det inte så jobbigt, slipper bära och släpa på matkassar från bussen.
Jag gillar när det blir cykelsäsong.
Även om jag fullt ut inte är säker att det inte kommer att snöa igen.
Det är ju bara i slutet av Mars.
Här kan man aldrig vara säker.
Det är inte alls ovanligt att det ex snöar på Valborgsmässoafton eller sista April som vi säger hos mig.

I går eftermiddag så ringde det på min dörr.
Där stod finaste Pappelino med fästmö.
Dom var sugen på kaffe.
Hade med sig en härlig blåbärsglass.
Det var trevligt med besök av dem.
Fästmön var så fin i håret.
Efter cellgifterna har nu håret vuxit ut igen och hon har fått ett jättefint självfall i håret.
Tänk att det kan bli så.
Innan hade hon helt rakt hår.

Nåväl vi tjattrade om ditten och datten och vips hade klockan flugit iväg så dom var tvungen att åka hemåt.
Men det var mysigt att ha dom här.

När dom åkt diskade jag bort och sen fortsatte jag att titta på "Husdrömmar".
Å vips var det kväll och dax att krypa ner mellan svala lakan.
Jag gav upp ganska så tidigt men det var en del bra program jag ville se på Kunskapskanalen.
Å när jag är ensam här hemma spelar det ju ingen som helst roll när jag lägger mig.

Jag ska skriva notan nu så jag vet vad jag ska handla när jag väl kommer in till affären.
Kan ju vara bra att vara förberedd, eller hur?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Det där saknar man nuförtiden. Att någon bara ringer på dörren o vill ha kaffe...nä nu ska allt bokas datum o tider .... jättetråkigt. Spontaniteten finns inte kvar hos många. Tur du har dom som ändå är som man ska va:) va roligt att ni hade det trevligt tillsammans. Ett besök betyder så mycket 😄Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, det har blivit inrutat när man vanligen ses, jag gillar spontanbesök.

      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Härligt med besök :) Det händer sällan numera!
    Idag skiner solen o det är runt 0 grader. Konstigt,man blir ju gladare av solen :):)
    Ha nu en fin torsdag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid trevligt med besök.

      Kram

      Radera
  3. mysigt med besök :) tänkte på det du kan väl få hjälp av kyrkan i din by där? solen lös här oxå härligt kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det.
      Har ingen aning men tror inte att kyrkan hjälper.

      Kram

      Radera
  4. God morgon fina! ni får väl en mysig frukost tillsammans idag :) så du får ta hand om er o jag kikar in senare då kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, vi ska snart äta gofrukost tillsammans.

      Kram

      Radera