måndag 17 april 2017

Annandag Påsk...





Det blev en tidig kväll för mig går.
Mitt sällskap åkte hemåt vid 18 tiden.
Så blev jag ensam igen.
Men det kändes helt okej.
Jag var mer än nöjd med social kontakt.
Fast det har varit jättetrivsamt att ha haft sällskap här.

Jag är oerhört trött i hjärnan, så även i resten av kroppen.
Inte van att var så sällskaplig.
Men det får jag ta.
Det spelar ingen roll om jag går omkring som en zombie några dagar.
Jag gör det med ett svagt leende på läpparna.

Idag har jag inga större planer.
Det finns tvätt av vika ihop i fall jag bums vill göra något vettigt.
Jag skulle kunna renbädda min säng.
Men jag får se vad jag orkar med.
Känner mig som sagt, redigt slut på.

I veckan ska jag träffa Mini på byn.
Vi ska gå på banken och fixa nytt BankID åt honom.
Han skulle byta tillbaka till sin egen mobil i helgen som varit.
Han och Midi bytte mobiler för några månader sen men nu ska dom byta tillbaka.
Och då behöver han hjälp på banken.
Han är ju inte 18 än.

På Fredag har jag samtal.
Jag hoppas hon är där så att vi kan fortsätta som sist.
Gå in på djupet så jag känner att det händer något, inte bara ligga på ytan.
Men det är inte förrän Fredag.

Nu ska jag dricka lite mer kaffe och fortsätta att bara vara.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




6 kommentarer:

  1. Härligt med besök :) Vi var igår till mammas o på kvällen var våra bästa vänner på besök.Idag blir det att fara till systerdotterns o hälsa på.Och imorgon far dottern med flickvän tillbaka till Helsingfors...Blir lugnt här då.Det behövs. Har haft såå mycket denna helg! Men mysigt har vi :)
    Ha en fin Annan dag Påsk

    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt för din mamma att få besök av er.

      Kram

      Radera
  2. Glad påsk :) besök är väl skönt i bland men jag har inga problem att vara ensam :) vi har haft det lugnt o skönt ..hoppas det blir som du vill på fredag :) här är det en aning trötthet som ínfunnit sig :) kallt ute så jag slappar i soffan kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju oftare ensam än har besök så jag tycker om det när det väl händer.

      Kram

      Radera
  3. Det är alltid kul med lite socialt liv också. Men vad man blir knäckt efteråt:) Kul att det gick bra och att ni hade trevligt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt även om man blir knäckt efteråt.

      Kram

      Radera