fredag 21 april 2017

Ånyo en natt...





...som inte varit särskilt paradislik.
Ännu en natt helt utan sömn.
Tror jag blir tokig på detta icke-sovande.

Hur jag mår?
Inte direkt bra.
Oj så allt snurrar och det känns som jag inte riktig vet vart golvet är när jag sätter ner fötterna.

Ändå står jag på fötterna.
Jag kan f-n inte vara riktigt klok för fem öre.
Hur i helsike fungerar min kropp som vägrar sova när den är trött.
Och trött, det är vad jag är nu, jag är bortom ordet trött.

Idag ska jag dessutom cykla in till byn igen.
Har kuratorsamtal.
Det om något känns mer än drygt.
Skulle helst av allt vilja ringa och avboka tiden men det går ju inte.
Då får jag ju betala för den eftersom det är en sen avbokning.
Så den lösningen är inte möjlig.

Det är bara att sätta sig på cykeln och kämpa på.

Igår cyklade jag in till byn för att möta upp Mini på banken.
Men se han kom inte.
Ringde och då hade han försovit sig.
Så det tog en extra stund innan han var nere hos mig.
Vi gjorde det vi skulle så nu har han BankID och Swish igen.
Lyckan är gjord för grabben.

Sen var jag med om något väldigt godhjärtat som fick mig att börja gråta.
Tänk att det finns så underbara människor som verkar för att göra gott för andra.
En sällsam och unik upplevelse kan jag säga.
Vad som hände tänker jag inte berätta om nu, tar det vid annat tillfälle men jag upplevde igår att det finns mänsklig kärlek och empati, förbehållslöst, utan krav.
Vackert!

I eftermiddag så får jag hem Mini, dax för mammavecka.
Å inte bara han.
Midi följer med och ska sova här hela helgen.
Så det blir en härlig weekend för mig/oss.

Jag har tagit fram tomatsoppan med tortellini från frysen så det får bli dagens middag.
Till det serverar jag mitt hembakade bröd, crème fraiche, riven ost och jordnötstopping.
I morgon tänker jag göra potatisgratäng med stek alt. vegetarisk snitsel, pepparsås och någon form av grönsak.
På Söndag vet jag inte än vad det kan tänkas bli i middagsväg men det lär lösa sig.

Nu måste jag jalla lite om jag ska cykla iväg på nån timme eller så.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





8 kommentarer:

  1. Härligt att du får hem Mini o Midi😃Hoppas att kuratorsamtalet går bra. Här ska jag o handla samt lite andra ärenden. Ha en fin fredag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt att ha dem båda här.

      Kram

      Radera
  2. Blir ofta hungrig när jag läser om dina smarriga maträtter. Nybakta bullar är ju så himla gott!

    Önskar dig en fin helg med de dina!

    Kram Christina

    SvaraRadera
  3. Va trist att du inte kan sova o att vara yr är ju inget bra alls, hoppas samtalet gick bra i går o allt annars är ok har du fått något svar ang obduk av din mamma? stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så himla besvärligt.
      Tyvärr blev samtalet inte av då kuratorn var sjuk igen.

      Kram

      Radera
  4. Att du fungerar och går på benen det undrar jag också hur du orkar. Det är verkligen inte roligt utan sömn...jag har provat det...Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är för mig en olöslig gåta.
      Å nej inte roligt alls.

      Kram

      Radera