fredag 28 april 2017

Då var det Fredag igen...





Den där Fredagen som inte är lika rolig.
Mini växlar boende så jag blir ensam här.
Inte för att jag har något mot ensamhet men trivs bäst när jag har Mini.
Ute är det tråkigt väder.
Det verkar ha snöat i natt.
Ser snö på bilen som står på uppfarten och snö i gräsmattan.
Nu lär inte den snön ligga kvar.
Men var är våren?

Än så länge är det ingen värme att tala om och som det blåst sista veckan.
Vi hade behövt mer soliga dagar.
Mer värme.
1 plusgrader är inte mycket.
Å det är det idag.

I går så hade jag en lång och lugn dag.
Jag vek undan tvätten.
Jag renbäddade min säng.
Jag tvättade efter att Mini kommit hem från skolan.
Jag hängde tvätten.
Det doftar gott i vardagsrummet.
Det är där jag hänger min tvätt.
Har sån där manick som man viker ut och vips har man massor att hänga på.
Slutade för många, många år sedan att hänga tvätten i tvättstugan i källaren.
Det torkade sakta och kläderna fick en unken doft av att hänga där.
Så jag slutade.
Det är behändigare att ha tvätten i lägenheten tycker jag.

Mycket mer än så blev det inte igår.
Och jag är nöjd över vad som blev.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.
Känner mig fortfarande energifattig.
Så jag låter förmodligen dagen rulla på som den vill.
Får jag något gjort räknar jag det som bonus.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Härligt med fredag o lite sol har vi. Idag blir det att laga mat o åka o handla till helgen. Sen ikv ngt gott att äta🍟🍟
    Ha en fin fredag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något gott till kvällen är aldrig fel!

      Kram

      Radera
  2. Hoppas din helg blir bra trots ni har växelvist boende. Själv är jag sjuk så här blir det lugnt. Kramar till dej

    SvaraRadera
  3. Jag ska snart ut på den sista företagsmasssagen för den här gången, (dom brukar boka in mig en gång i månaden) Sen ska vi ut och äta med några goda vänner. Det blir trevligt. Jag brukar också ibland hänga tvätten i lägenheten, vi har så bra torkrum annars men om det inte är så mycket går det ju bra och som du säger det luktar så gott. Trevlig helg och stor kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt det låter med en matbit ute.
      Hoppas du får en trevlig kväll!

      Kram

      Radera
  4. Vad vi hittar på? Jag har jobbat hemifrån och Peter har varit ute på fotouppdrag. Nu är vi hemma och tar det lugnt (Peter med ryggskott). Trevlig helg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemma i lugn och ro är inte helt fel.

      Kram

      Radera