onsdag 19 april 2017

Den där känslan...





...när man kliver upp på morgonen, ser tillbaka på natten och muttrar för att du inte fått sova ens en sketen liten stund.
Just den känslan har jag nu.
Inser att jag behöver massor av kaffe idag för att få min värld att snurra.
Då menar jag verkligen massor av kaffe alltså!

Å till råga på allt hade jag en överenskommelse med mig själv att sätta en bröddeg nu denna morgon.
Nå bröddegen är satt, den jäser första vändan nu innan det är dax att baka ut dem.
Gör något så enkelt som frukostbullar, typ vanliga frallor.
Dom är enkla att göra och smakar gott.
Jag brukar söta med en aning honung.

Det är så himla länge sedan jag bakade bröd att jag var tvungen att flukta på receptet men jag hade faktiskt tagit fram alla ingredienser till baket korrekt.
Lite ovant att sätta degen men den kändes bra när jag satte den på jäsning.

Jag har egentligen noll energi för detta men jag hade ju bestämt igår så då får jag baske mig se till att stå för mitt ord.

Gårdagen blev däremot inget mycket vettigt gjort.
Försökte sova på dagen men det var stört omöjligt.
Gick omkring som en zombie.
Skrev i vart fall det mesta till arbetsterapeuten kom jag på.

På kvällen pratade jag med min raraste Midi.
Vi hade ett långt samtal med varandra.
Hon är en så härlig tjej, den där dottern jag har.
Nåväl bägge döttrarna är härliga och sonen likaså.
Men man har ju lite olika relation till sina barn oavsett att man älskar alla man satt till världen.
Å min käraste Midi har alltid varit väldigt öppen mot mig.
Hon har aldrig kunnat ljuga även om det ställde henne i dålig dager så att säga.
Hon är likadan än.
Så igår hade vi ett mycket bra snack.
Det värmde mammahjärtat att hon fortfarande öppnar sig.

När jag sen skulle lägga mig kände jag mig dyngtrött.
Trodde jag skulle somna bums men inte då.
När jag väl vid ca 01.25 tiden började slumra in så satte lilla barnet nere igång att gråta och skrika och då var det totalt kört för  mig.
Gick upp, startade laptopen, tittade på en dokumentär.
Provade att lägga mig, ingen sömn, gick upp osv.

Å nu sitter jag här som en rugguggla igen.
Trött, tröttare än tröttast!

Men dagen får gå som den går, har inga höga krav på mig själv mer än att jag ska klara av brödbaket.
Sen kan jag gå in i dimman, det gör inget!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt att inte få sova.....
    Ha en bra onsdag

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jobbigt, dagen har inte varit rolig kan jag lova.

      Kram

      Radera