tisdag 25 april 2017

En lisa för själen...





Lite ruggigt ute.
Ser ut som regnet hänger i luften.
Jag får se hur det utvecklar sig som.
Ska dock ingenstans idag.
Ska fortsätta kurera mig och vila.

I natt fick jag sova.
5 timmar på raken, så vaknade jag till men somnade om så det blev nästan 6 timmars sömn.
Jag är så glad för sömn men jag hade hoppats på fler timmar.
Men kroppen och knoppen fogade sig inte in i min önskan.
Känner mig dock lite bättre idag med de sömntimmarna i bagaget.

Gårdagen var en riktigt överdjävlig dag.
Jag mådde så krasst.
Gick som i rus och dimma.
Det var inte trevligt.

Beda tittade in på sin lunch.
Och på mycket länge så kändes det bitvis jobbigt.
Att sitta och försöka vara social när hela kroppen skrek efter sömn och vila.
Illamåendet, febern.
Men det gick, hon är en go kvinna.
Och jag är alltid glad över att hon tittar in till mig.

Middagen gjorde jag enkel.
Jag grillade kabanoss och till det hade jag potatissallad och grönsallad.
Sen var kvällen som en tjock dimma.
Men det gick.
Och till slut kunde jag ta mina tabletter och lägga mig.

Idag är en annan dag med en något bättre utgångspunkt.
Inte många knop ska göras.
Jag känner mig helt dränerad på energi.
Men om jag får fler bättre nätter så får jag successivt bli bättre rent formmässigt igen.
Det lär ta sin lilla tid.
Men jag har tålamod.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Godmorgon☀☕ Vad bra att du fick sova ngt i alla fall. Trevligt med besök😆
    Idag blir det vattengympa, sen får vi se..Krya på dig
    Ha en fin tisdag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid trevligt med besök även om jag var ur form.

      Kram

      Radera
  2. Skönt att du har fått sova några timmar i alla fall.
    Trots att jag haft sömnbrist under många år och fortfarande har sömnbrist vet jag inte riktigt hur jag fixar/fixat min sömnbrist år efter år men på något sjukt sätt så har jag gjort det – för att jag måste 😉 (Men det är/har varit slitsamt för kropp och själ) Jag får nog bli katt i mitt nästa liv. "ler" Då "kanske" jag får sova, sova, sova som katter är duktiga på.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att inte kunna sova riktigt är ren och skär tortyr.
      Det är plågsamt och jobbigt och man blir ju knäpp i huvudet. *L*

      Kram

      Radera
  3. Ja sömnen är ju a & o trist när den bråkar ..o några timmar är bättre än inget tur att du inte jobbar nu för då hade man ju rasat ihopa ...stor kram å fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja några timmar är alltid bättre än inga alls.

      Kram

      Radera