söndag 23 april 2017

Ett favoritfoto och lite annat...





Min vackra, starka och härliga dotter Midi.
Hon och hennes syster fotade mycket på den tiden de bodde hos mig.
Detta är taget för många år sedan nu men jag gillar fotot skarpt, jag tycker att det är läckert.
Nuförtiden så har Mini och Midi fotoshoots tillsammans.
Senast igår var dom in till byn och kom hem med massor av fina foton.

Jag blir så otroligt varm i hjärtat när jag ser deras fina relation.
Syster och bror.
Syster och syster.
Syster, syster och bror.

Där finns äkta tillgivenhet, ömhet, kärlek, vänskap, en hjälpande hand, förståelse, empati, skojigheter, tårar och skratt.
Det finns nog inget dom inte skulle göra för varandra.

Tänk så olika syskonskaror kan vara.
Min finaste Pappelino och hans syskon är supernära varandra och har alltid funnits och ställt upp på varandra.
Min mamma och hennes syskon var alltid som katt och råtta mot varandra, oftast ogin och avundsjuk.
Jag och mina två i livet varande bröder har inte så mycket med varandra att göra, den jag hade bäst kontakt med var min yngsta bror som dog alldeles för tidigt.
Vi var nära varandra.

Jag är glad och tacksam att mina egna barn har den fina relation med varandra som dom har.
Det gör mitt hjärta pulserande varmt.

Gårdagen gick i feberns tecken.
Jag var ganska omtöcknad.
Men dagen gick och trots att jag var sjuk så hade jag det fint.
Det blir så med två av barnen hemma.
Vi åt gott och hade fina samtal.

Jag knöt ihop säcken redan strax efter 20.30.
Kramade om barnen och sa God natt.
Låg och tittade på tv.
Somnade till slut men vaknade redan 00.30 och har legat vaken sen dess.

Jag tror att jag fortfarande har lite feber, dock inte så hög som igår.
Näsan är snorig och jag har ont i halsen.
Dock ingen hosta och det är jag glad över.
Känner mig risig men det får gå ändå.

Idag tänker jag göra en quarnfärssås med pasta och sallad.
Det kan vi äta alla tre.
Men först av allt blir det gemensam frukost.
Barnen har inte vaknat ännu så jag väntar med att duka på bordet.

Sen får dagen bli som den blir.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. God morgon :) kan bara hålla med dig om fotot super fint :) kanske kan du måla en tavla ett kvinnoansikte med svart sot runt ögon? spännande ...ja du syskonkärlek är fint vi är 4 syskon 3 tjejer o en bror som har kontakt dagligen via tel :) vi finns alltid för varandra ..trist att du är dålig hoppas det ger med sig o ni får en mysig morgon o frukost krya på dig o kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det.
      Får nog fundera över en eventuell tavla, har som lite svårt att komma igång med måleriet.

      Kram

      Radera
  2. Såå tråkigt o jobbigt att inte få sova! Jag har sovit rätt så bra i natt.Nu puttrar kalopsen här hos oss. Den ska ju koka en stund.....Bella har det livat just nu :)
    Krya på dej o ha en skön söndag
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt hemskt.
      Så gott det lät med kalops, måste jag göra någon gång framöver.

      Kram

      Radera