fredag 7 april 2017

Fredag...





Äntligen Fredag!
I eftermiddag får jag hem käraste Mini.
Dax för mammavecka.
Känns gudomligt skönt då sista veckan varit så tung och jobbig.

Igår la jag kycklingfilé i marinad.
Tänker grilla dem och sen skära i bitar till en sallad med pasta, fetaost och annat gott.
Blir någon form av dressing på crème fraiche.
Å så tar jag fram baguette från frysen.
Perfekt Fredagsmiddag.
Och inte så krånglig för mig att laga till.

I går så tog jag itu med dammsugning av lägenheten.
Gick okej men när jag nästan var klar med mitt sovrum så slutade eländet att suga.
Försökte få loss munstycket men det satt som berg.
Tänkte att det satt fast något där i kröken men nådde inte med handen.
Beda kom förbi på sin lunch så med gemensamma krafter hjälptes vi åt.
Och mycket riktigt så satt det fast en jättedammråtta i kröken.
Har aldrig sett maken tidigare.
Den måste suttit där ett tag och byggts på med tiden.
Nu blev dammsugaren som ny igen.
Tacksam att Beda kunde hjälpa mig.

Vi satte oss ute på altanen och drack kaffe.
Solen visade sig inte men det var ändå behagligt.
Timmen gick fort.
Vips hade hon åkt tillbaka till jobbet.

Jag renbäddade Minis rum så nu är där fräscht inför hans mammavecka.

Efter det gjorde jag lite mat och så fastnade jag framför laptopen.
Var trött efter dammsugningen och den sociala stunden med Beda.

Tidigare på förmiddagen ringde jag polisen i mammas stad.
Fick prata med ett vakthavande befäl.
Han skulle utöva påtryckning på polisen som har hand om ärendet så jag får hem obduktionsprotokollet.
Hoppas det fungerar.
Bara att vänta och se.

Nu ska jag dricka kaffe och äta en macka.
Känner att jag borde få något i magen.
Sen får dagen rulla på bäst den vill.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Härligt att du får hem MINI🙂Har varit o fått cortisonsprutor i fingerlederna. Nu bär det av till Vasa o kolla bilar
    Ha en fortsatt fin fredag
    Kram💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du fått cortison nu.

      Kram

      Radera