söndag 2 april 2017

Idag är jag bara...





Söndag!
Vaknade väldigt tidigt i natt/morse.
05.40 fick jag sms av Älskade E, frågade om jag ville prata.
Ringde.
Vi har pratat sen dess.
3 1/2 timme.

Nu är jag riktigt trött.
Och  mobilen laddade ur.
Var tvungen att sluta.
Samtalet var trevligt.
Dom hade haft det underbart härligt under deras strax över två veckor i sitt hus i Spanien.
Bra väder, varmt, god mat och gott vin.
Suveränt vill säga!

Igår så hade jag en ganska så blue dag.
Läste mammas dagböcker.
De får mig på fall.
Men kan ibland inte sluta läsa.
Som om jag måste och ändå inte vill.

Det var det enda jag gjorde igår förutom att se ett avsnitt av unga kommissarie Morse.
Sen gick jag till sängs.
Såg ett avsnitt av Romarriket på Kunskapskanalen.
Sen dök demonerna upp.
Kunde knappt andas.
Höll på att gå under.
Överlevde.

Livet är inte enkelt.
Just nu är det trögt och jobbigt.
Det snöar ute.
Inte tacksam för det.
Känns horribelt.

Men jag är, fortfarande.
Dagarna går trots denna otrevligt, skräckfyllda dödsångest.
Vill bara sova.
Sova lugnt utan skräck, utan ångest.
Sova vilsamt.
Sova orädd.

Kanske det blir så till slut, vad vet jag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Hoppas att söndagen blir bra...här snöar det också. Inte kul
    Kram❤

    SvaraRadera
  2. Jag kan förstå din nyfikenhet om mammas dagböcker o inte så konstigt heller ju, klart man vill vet, tycker det är skumt att dem inte hittat orsak till hennes död bara...här blir oxå en lugn dag ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är väl av nyfikenhet jag fortsätter läsa.

      Kram

      Radera
  3. Hoppas att du får en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Här har vi blek sol bakom grå moln, längtar efter värme nu! Förstår din känsla beträffande din mammas dagböcker, att både vilja och inte. Jag hade säkert känt på samma vis och haft en förhoppning om svar på alla frågor. Ta allt i din egen takt och var rädd om dig./ Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket mormor, dina ord värmer.

      Kram

      Radera
  5. minna lindeb2 april 2017 13:58

    Att få sova är så skönt. Att vakna är ju nästan alltid som att vakna till nånslags elstöt som går genom kroppen. Härda ut, kära du. Kram från mej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sova är skönt när man kan.

      Kram

      Radera