lördag 22 april 2017

Inte blev det nåt...





...kuratorsamtal igår inte.
Mobilen ringde och hon var sjuk så det blev avbokat.
Just som vi liksom kommit igång igen så blir det samma visa på nytt.

Jag cyklade ändå in till byn.
Behövde köpa mjölk och margarin.
Men Jisses sån himla motvind det var under vägen hem.
Trodde jag skulle storkna.
Var helt slut när jag väl klev innanför dörren.
Puh en sån eländigt jobbig cykeltur det blev.

På eftermiddagen så kom då äntligen mina kära.
Mini och Midi.
Jag dukade fram middag.
Det var så himla mysigt att äta tillsammans och gott var det.
Jag diskade undan, ungdomarna gick och vilade, så även jag en stund.
Sen satt vi i köket och pratade först två och sen alla tre.
Det var supermysigt.

Idag klev jag upp ganska så tidigt.
Känner mig helt väck.
Ingen sömn i natt igen.
Jag känner mig småsjuk och har feber.
Förmodligen på grund av för lite sömn.
Jag skulle egentligen på ett 50 års kalas idag men det måste jag avboka.
Klarar inte av det och vill ju inte smitta ner en massa andra.

Det är skönt att ha mina kära barn här även om jag känner mig som en utomjording.
Jag får ta dagen som den kommer.
Det blir i lugnets tecken.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. God morgon☀ Tråkigt att inte kuratorsamtalet blev av... Härligt att ha hem Mini o Midi��Krya på dig❤��Ha en fin lördag��Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min Lördag är fin trots feber och sjuk.

      Kram

      Radera
  2. Men så trist att alla är sjuka som du ska träffa, men det varkar vara förkylningstider nu.Kul för dej att du fick hem dina solstrålar :) Krya på dej. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så tråkigt men sånt är livet.
      Ja det är härligt att ha mina barn här.

      Kram

      Radera
  3. Så mysigt att ha barnen hos dig och bara umgås och äta god mat. Här har det också blåst i dag, inget skönt. Ha en härlig kväll. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättemysigt.
      Vi hade full stormstyrka, trodde taket skulle blåsa av.

      Kram

      Radera
  4. Vilket elände att inte få sova... Hoppas att du snart får en hel natts sömn.

    Önskar dig en fin helg tillsammans med ungdomarna!

    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag med, det är ganska så "tröttsamt" att inte få sova.

      Helgen med barnen är toppen!

      Kram

      Radera