onsdag 12 april 2017

Jag är ack så trötter...





Efter att ha hållit på med släktforskning under två dagar nu då jag nästan inte gjort annat,  känner jag mig ytterligare vansinnigt trött.
Jag klarar inte av den absoluta koncentrationen som krävs.
Å jag blir sån när jag tycker något är roligt, jag går all in så att säga.
Nu måste jag nog tyvärr vila för jag känner att min hjärna inte orkar med mer information.
Jag blir så less.
Men å andra sidan, hade jag klarat av detta och liknande dagarna i ända utan komplikationer så skulle jag nog kunnat arbeta.
Men jag kan vare sig arbeta eller hålla på intensivt med något jag tycker är roligt, det är kalla fakta.

Jag har ännu inte hört något från arbetsterapeuten.
Hon kanske fortfarande är sjukskriven.
Kollar av mejlen varje dag i fall hon skickat sin sammanfattning efter I.H.
Men inget har kommit.
Så jag får fortsätta vänta.
Vi skulle ju inte ha något ytterligare möte innan arbetsterapeuten börjat jobba och skrivit ihop det hon ska göra.
Men det går ju alldeles utmärkt att vänta oxå, tycker att jag gör inget annat när det kommer till det mesta i livet.

I går fick jag besök av bästa Beda under hennes lunch.
Vi satte oss ute på altanen med varsin mugg kaffe.
Och pratade.
Och skrattade.
Hon berättade om en vansinnig dröm hon haft härom natten som handlade om mig och min dotter Maxi.
Vansinnig var ordet, jag skrattade så det värkte i magen.
Hon och jag, ja vi är som vi blev men vi har en mycket fin, fullt fungerande vänskapsrelation.
Hon är definitivt en av mina bästa vänner.
Jag är så glad att hon tar sig tid och tillbringar luncher hos mig när hon har möjlighet.
Hon är en lisa för själen.

Idag blir jag ensam större delen av dagen.
Efter skolan ska Mini träffa Midi och dom ska ut och äta middag tillsammans.
Han visste inte när han skulle komma hem men trodde sent.
Vad ska då jag göra hela dagen lång?
Ingenting, absolut ingenting.
Det känns som att jag behöver vila i sängen mer än vanligt.
Jag behöver definitivt vila hjärnan.
Så inget googlesök, inga namnindexerade födelseregister, inget sök över huvud taget för mig.

Jag kan inte låta bli att skratta åt mig själv.
Det lät ute på vägen så jag gick ut på altan för att kolla vad det var.
Gick sen in och direkt till sängen för lite vila.
När jag klev upp igen ser jag att laptopen är på.
Sätter mig och ser detta inlägg som jag börjat skriva men glömde att jag inte skrev klart det.
Jisses så dåligt min hjärna fungerar, trögflytande kola om något.

Nu ska jag avsluta detta inlägg innan jag glömmer bort att skriva klart det och posta det.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en bra onsdag ändå. Trevligt med besök av vänner😃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen har varit relativt lugn.
      Bara några samtal jag blev tvungen att ta tag i direkt.

      Kram

      Radera
  2. He he ja du glömska finns hos mig oxå, trist för dig att känna som du gör, men va roligt att ha en bästa vän :) låter behagligt vila dig o ha det gott kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vila är både behagligt och behövligt när det är ett måste.

      Kram

      Radera