fredag 14 april 2017

Långfredag...





Bildbevis från gårdagens supergoda middag, plankstek.
Ja en sak är jag säker på, detta kommer jag att göra om.
Jisses så gott det var.
Varken jag eller sonen orkade äta upp.
Portionen var nog väl tilltagen.

Resten av ryggbiffen som jag marinerade hel grillade jag ute på altanen.
Sen skar jag upp den i tunna skivor.
Å dom blev så goda.
Perfekt rosaröd i mitten.
Tänker använda dem på typ italienskt bröd som middagsmacka eller liknande.

Jag gjorde oxå en provsats maränger.
Jag fick ju äggvita kvar då jag gjorde pommes duchessen.
Länge sedan jag lyckades med maränger men nu har jag en metallbunke (fick av barnen när jag fyllde år eller till morsdag tror jag) att vispa i och det fungerade jättebra.
Tänker göra Schweiziska maränger, sådana som först vispas över vattenbad och sen tas av och vispas kall.
Får se vilken dag jag gör det.

Gårdagen rullade på snabbt.
Arbetsterapeuten ringde.
Hon var tillbaka men bara på deltid.
Hon hade gjort klart sammanställningen.
Mejlade den till mig.
Jag kan i lugn och ro läsa genom den samt komma med egna påpekanden om jag tycker något fattas eller är skrivet galet.
Hade problem att ladda upp filen men det gick till slut.
Skam den som ger sig liksom.
Ringde kuratorn och berättade men hon ringde aldrig upp, hon kanske inte var där.

Idag växlar Mini boende så det kommer att bli tomt och öde här.
Känns gruvsamt och tråkigt men det är ju så det är.
Han ska för första gången övningsköra i helgen.
Blir roligt för honom.

Själv har jag inga planer.
Jag får ta dagarna som dom kommer.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

  



6 kommentarer:

  1. Hoppas att helgen blir okej. Här blir det en familjehelg :)

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter härligt med familjehelg, må gott och njut av den!

      Kram

      Radera
  2. Jag och barnen firar inte påsken på nåt annat sätt än att bara vara. Har inte ens tagit fram några påsksaker då påsken är så kort och barnen inte är så små längre. Och det känns skönt att få slippa det. Plankstek brukar vara gott =) Ser gott ut på bilden också.
    Ha en fin påskhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar inte heller fram något påskpynt.
      Var ett par år sedan jag gjorde det sist.
      Planksteken blev så himla god, känner mig jättenöjd.

      Kram

      Radera
  3. Inga direkta planer här heller utom att min gamla pappa tagit på sig att laga maten hela helgen (!)...vilken lyx! Han är verkligen fenomenal, har aldrig lagat mat förr men när mamma blev dålig började han och nu är han ett proffs. Idag blir det Flygande Jakob...mums!
    Hoppas din helg blir fin trots att du blir själv. Men ibland kan ju det vara skönt...tycker jag i alla fall.
    Stor påskkram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt att din pappa lärt sig kocka på äldre dagar.
      Jag har sällan något mot ensamhet men under storhelger kan det kännas drygt, telefonen är tyst och alla har sitt att göra med familjer, middagar osv.

      Kram

      Radera