lördag 8 april 2017

Lördagsmorgon...





Börjar med gårdagens middag.
Kycklingsallad med hemgjord dressing.
Baguette, smör och bröd till.
Lättdryck i glaset.

Det var så gott med sallad och kycklingen var underbar.
Hade haft den i marinad över ett dygn innan jag grillade den på altanen.
Mycket lyckat.

Men innan middagen hann jag med en del.
Fortsatte städningen här hemma.
Dammtorkade och torkade golv.
Skurade upp toaletten.
Dammsög trappen och ytterhallen.
Men orkade inte torka där.

Efter det var jag helt knäckt.
Fick så ont i ryggen så jag blev tvungen att lägga mig på spikmattan.
Det hjälpte sådär, gjorde förskräckligt ont att ligga och samtidigt kändes det skönt.

Mini kom ganska så sent till mig.
Vi satte oss till bords direkt.
Efter middag och disk satte vi oss i biblioteket.
Midi ringde så vi hade samtal på tre.
Alltid lika mysigt.
Vi pratade länge.
Jag fick boken, den som Midi köpt och som jag ska skriva i.
Känns som om det kommer att ta flera år att skriva ner i den.
Men jag kommer att göra så gott jag kan.
"Boken om mitt liv", blir ett intressant projekt.

Runt 20 kröp jag i säng för det var ett program jag ville se på.
Gick sen upp och borstade tänderna och gjorde kväll på riktigt.
Var så trött.
Mini likaså, han gjorde oxå en tidig kväll.
Har haft en tuff sista vecka på skolan.

Har faktiskt fått sova i natt men jag känner mig helt bakom.
Känns som att jag skulle kunna fortsätta sova några dygn till.
En bra natt räcker inte för att göra mig pigg men jag är glad för den.

Nu ska jag koka ägg.
Det är ju helg och jag har Mini hos mig.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




10 kommentarer:

  1. God morgon ....mysigt att ha honom hos dig :) o en mysig frukost tillsammans ha en toppen dag kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du får ha Mini hemma😄Tidig väckning här, vi har ju en valp🐕 Blir Kokkola med åtminstone sonen👍Ha en fin lördag☀❤ Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tänka mig att det blir så med valp.

      Kram

      Radera
  3. Önskar dig en trevlig Lördag =) Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min Lördag har varit väldigt lugn och trevlig.

      Kram

      Radera
  4. Boken om mitt liv. Det låter som ett spännande projekt!

    Ha en fin lördag!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det.
      Det kommer att krävas mycket tid för att genomföra projektet.

      Kram

      Radera
  5. Kikar in & önskar dig en skön söndag kram kram

    SvaraRadera