måndag 3 april 2017

Måndag förmiddag och helgen är över...





Då har vi gått in i en ny vecka igen.
Helgen är över.
Den har varit lite si så där.
Inte riktigt bra men heller inte fullkomligt värdelös.
Har däremot känt mig väldigt vemodig hela helgen.
Och spökena och demonerna anfaller varenda kväll.
Det sista är väldigt jobbigt.
Men som kuratorn sa, det har hänt mycket sista halvåret.
Egentligen för mycket för att en enda människa ska kunna klara av.

Jag känner mig otroligt hjärntrött idag.
Bisvärmen där uppe har varit väldigt påtaglig och när den aldrig vilar gör det mig supertrött.

Klockan är inte så mycket men jag har redan varit ute på en cykeltur.
Det var lite kyligt, hade behövt vantarna men det gick bra.
Cyklade bort till Coop och köpte bröd.
Var sugen på nybakat köpebröd.

Kom hem, kokade kaffe och gjorde mig en riktigt god macka med ost och grönsaker.
Så startade jag upp laptopen.
Surfar runt lite.
Har inget egentligt mål.

Vet inte vad jag ska hitta på idag.
Har en så stark olust i kroppen så det lär inte bli något särskilt.
Känns inte som jag orkar idag.
Dammsugaren ligger och suckar på vardagsrumsgolvet men jag stänger igen både öron och ögon.
Det går bra att göra så med.

Funderar på att lägga mig i sängen igen.
Dra något gammalt över mig och låta timmarna gå.
Det vore kanske det bästa för denna dag.

Känns kanske bättre i morgon!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Hoppas att dagen blir bra ändå😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen har gått sin gilla gång.

      Kram

      Radera
  2. Hoppas att du fått njuta av solens strålar och att du får en fin kväll!

    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr, inte minsta gnutta solstrimma idag, grått och mulet.
      Har varit skönt att vara inomhus.

      Kram

      Radera
  3. Ja vännen sådana dagar har vi ibland hoppas du gjorde det som kändes bäst för dig :) är helt slut själv ta hand om dig du är värdefull kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gjorde det som var bäst för mig, absolut ingenting! *L*

      Kram

      Radera