onsdag 5 april 2017

Mitt i veckan...





Jag har samtal under förmiddagen så jag tänkte cykla in till  byn.
Silen skiner och det är -2 grader kallt.
Kan bli en härlig cykeltur.

I går så fick jag ingen påminnelse från psyket för dagens samtal så jag fick ringa upp dit.
Man får ju inte prata med någon direkt, ytterst irriterande.
Dom ringde upp på 2 timmar ungefär.
Jag fanns inte inbokad idag.
Hon skulle mejla kuratorn så hon bokade in mig.
Ifall hon nu skulle vara sjuk idag.
Är jag inte inbokad ringer ingen, det är ju ganska så självklart.
Hoppas det fungerade.

Dock tragiskt att jag måste ringa alla dessa samtal.
Ringde även kvinnan på löne men hon satt i sammanträde hela förmiddagen.
Ringde då växeln och förklarade situationen och så skickade hon ett mejl med alla uppgifter till kvinnan på löne.
Får se om det får det att brinna i baken på henne eller om jag måste ringa fler gånger.
Tycker kommunen inte beter sig som dom borde efter att dom sa upp mig.
Man kan ju tycka att jag borde ha rätt till mitt arbetsgivarintyg per omgående.
Jag  får se hur det blir.

Beda skickade sms och frågade om hon kunde titta in på lunchen.
Svarade ja.
Hon kom och vi satte oss ute på altanen.
Det var härligt att sitta där och dricka kaffe.
Som vanligt är Beda mycket underhållande.
Vi hade en trevlig stund tillsammans.

Jag satt sen och häckade vid datorn.
Bestämde mig för en siesta för jag var så gruvligt trött.
Var precis på väg att somna då mobilen ringde.
Gick ju inte att bli förbaskad för det var min son.
Han bad om ursäkt för han stört mig när jag höll på att somna.
Gullungen där.
Vi pratade bort en stund och när vi la på provade jag att lägga mig igen men det var kört så jag klev upp.

Resten av eftermiddagen och kvällen gick jag i dimma.
Var så djuriskt trött.
När jag väl la mig så trodde jag att jag skulle somna bums.
Men se det tyckte inte bisvärmen i skallen.
Den var påfallande envis och högljudd.
Så somna gjorde jag någon gång efter 02 tror jag.
Och vaknade 05.
Som vanligt med andra ord.

Nu dricker jag mitt härliga morgonkaffe.
Har surfat runt på FB och kollat läget.
Skall sätta över lite pengar på mitt köpkonto.
Tänkte helghandla efter samtalet.
Skönt att ha gjort bort det i tid.
Mini kommer ju på Fredag.
Det ser jag fram emot.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Godmorgon☀🍃🍃Solen skiner här med😄Ha en fin onsdag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en fin dag igår men idag är det mulet igen.

      Kram

      Radera
  2. Ja jag kan bara hålla med dig ang att själv behöva ringa är ju jobbigt hoppas den biten löser sig, oj 1 vecka snart passerat tycker mini var där precis he he tiden går för fort kram på dig vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en vecka går fort även om jag tycker att mina ensamveckor är mer långsamma än när jag har Mini hos mig.

      Kram

      Radera
  3. Det är väl ändå trist att man alltid ska behöva jaga o ringa och fixa...Inte så lätt det där för dej. Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket tråkigt och energikrävande men nu har det i alla fall löst sig med kommunen.

      Kram

      Radera
  4. Låter inte som att de är något vidare serviceminded i din kommun och på läkarstationen....Låter som ett heltidsjobb att ha med dem att göra. Bra att du är envis och står på dig!

    Ha nu en underbar dag! Solskenskramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kan jag inte påstå att dom är men nu är det problemet löst.

      Kram

      Radera