måndag 10 april 2017

Ny vecka, Måndag igen...





Jag hade samma typ av dag i går Söndag som i Lördags.
Trött bortom all form av vett och sans.
Men igår tvingade jag mig att göra saker.

Som att cykla bort på Kvantum och handla mjölk osv samt hämta hem gåvan jag fått.
Å så lagade jag middag.
Hade tagit fram skinkstek som jag vitlöksspäckade och så bakade jag den i lergrytan i ugnen.
Till det serverade jag pressad potatis, champinjonstuvning, haricots verts samt hemgjord lingonsylt.

Det goda spadet från steken frös jag ner.
Tar fram det någon gång jag vill göra sås.
Det är en bra och smakrik grund för en god sås.

Jag började skriva lite i "Boken om mig".
Ringde min finaste Pappelino och fick lite information om hans arbeten i yngre dagar, vart han föddes osv samt information om farmor och farfar.
Min farmor hette Axelina som andra namn, det visste jag inte och jag tycker att namnet är urgulligt.
Min farfar var född på sena 1800 talet, det hade fallit mig i glömska.
Det blev ett mycket intressant samtal och jag fick en del matnyttigt att skriva ner i boken.
Boken i sig kommer att ta lång tid att skriva, nu är det inte så att jag själv ska skriva en bok, jag fyller i denna bok med information, minnen, upplevelser, ren data osv.
Har bläddrat i den och vissa frågeställningar måste jag verkligen tänka över, se vad som dyker upp i minnet innan jag kan skriva ner något.

Resten av dagen gick jag mer eller mindre som i ett töcken.
Förstår inte den här extrema tröttheten jag känner.

Natten har inte varit särskilt bra den heller.
Vaknade 02.20 och har bara dåsat sen dess.
Så typiskt, jag fick två bra nätter (fast jag ändå kände mig tröttare än någonsin) och sen tog de goda tiderna slut.
Känns som om jag behöver sova flera år på raken för att komma tillbaka.

Idag har Mini önskat Spagetti och Köttbullar till middag.
Jag tog fram närmare ett kilo köttfärs ur frysen igår så det blir att trilla köttbullar senare idag.
Det lär bli det enda jag åstadkommer denna trötta dag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






12 kommentarer:

  1. Hemlagade köttbullar är så gott, men något jag sällan tar mig tid att göra. Det blir ofta spagetti och köttfärssås istället, men dt är ju gott det med. Lyckliga Mini som får hemlagade köttbullar :)

    Ha en fin dag! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättegott och mina blev lyckade.
      Både Mini och jag njöt av middagen.

      Kram

      Radera
    2. Hej igen :) Nu ser jag att det står anonym när jag publicerar, märkligt eftersom jag fyller i alla uppgifter och allt det där. Antar att jag gör något fel när jag fyller i... vet du vad det kan bero på? Namnet ska ju bli en klickbar länk...
      Ha det fint!

      Kram Christina

      Radera
    3. När jag skriver en kommentar hos någon som har blogspot väljer jag profilen Namn/Webbadress i rutan som kommer upp och fyller sen i uppgifterna.
      Har ingen aning om hur det blir om man väljer någon annan av profilerna ex Open Id eller Anonym.
      Vet inte riktigt vad du brukar välja.
      Jag brukar dock kunna klura ut när det är du som skrivit en kommentar hos mig trots att den varit anonym.

      Kram

      Radera
  2. Godmorgon fina du😍Här blev det tidig väckning igen🐕Har dammsugit o idag blir det ugnskorv o potatismos tror jag el så äter vi i stan. Ha en fin dag🍃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas din dag blev fin med.

      Kram

      Radera
  3. god morgon! =)

    ha en bra måndag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och detsamma till dig!

      Kram

      Radera
  4. Man får lov att ha trött dagar :) låter gott blev sugen nu he he vila dig o ta hand om dig kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan inte göra något åt dem men det är helt klart tröttsamt att ha dem.

      Kram

      Radera
  5. Du är verkligen jätteduktig i köket...du kan få till det:) Ha en bra Måndag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trivs i köket och tycker att det är vilsamt att laga mat även om jag inte orkar göra det varje dag.

      Kram

      Radera