måndag 24 april 2017

Ny vecka och Måndag...





Sömnlösheten fortsätter.
Ännu en natt utan.
Förhoppningsvis blir det bättre ikväll då jag äntligen får mina sömntabletter.
Har varit utan ett tag.
Blev strul när jag skulle hämta ut och det var slut hos leverantören.
Ordern blev struken märkte jag några dagar senare.
Fick beställa om via farmaceuten som skrev om receptet till två askar med 50 st/vardera i stället för en ask med 100 tabletter.
Så behövde jag förnya recept på en sömntablett och det kom inte in förrän i Fredags.
När allt strular så strular det ordentligt vill jag påpeka.
Men det mesta måste genomgå en omgång strul innan det blir rätt och bra tydligen.
Nå paketet är på väg och leveransdag ska vara idag.
Så förhoppningsvis kan jag cykla bort till närbutiken i eftermiddag och hämta ut mina livsviktiga tabletter.

Och förhoppningsvis sova som en klubbad.
Har ju inte sovit alls under sista veckan och sen några veckor med mindre sömn än vanligt innan detta.
Och så fullkomligt idiotiskt när jag pratade med psyket angående tabletten jag behövde förnya receptet på.

- Du gör väl uppehåll med den tabletten?
- Jo typ nu men då får jag inte sova alls.
- Men det är ändå viktigt att du tar uppehåll med jämna mellanrum.
- Jag har förstått det men då får jag inte en minuts sömn på nätterna.
- Det kan inte hjälpas, du måste göra uppehåll.
- Suck!
- Men det är faktiskt så att du måste göra uppehåll.
- Dubbelsuck!

Förståelsen för total sömnlöshet är enorm..not!

I Torsdags så kom den äntligen.
Mammas obduktionsrapport.
Den som väntar, väntar tydligen inte förgäves.
Mest irriterande är att dom haft den sen den 10/3 men förmodligen glömt trots diverse påminnelser att skicka den till mig.
Nu har jag den i alla fall.
Har läst genom den men det står som sagt att man inte kan fastställa vad hon dog av.
Känns ändå skönt att ha den och läst den själv.
Även om den inte ger mig svar på varför hon dog, det har jag förlikat mig med, att inte veta.
Nu behöver jag inte längre hålla på att ringa om den i vart fall, ett bekymmer mindre.

I övrigt så känner jag mig fortfarande sjuk.
Är lite febrig idag igen.
Kroppen är mör och slut på.
Men jag har inga åtaganden denna vecka så jag kan bara ta det lugnt.
Vila.
Bli frisk.
Förhoppningsvis sova.
Just idag känns det som att jag skulle behöva sova några månader på raken för att komma i form igen.
Men det är ju knappast troligt att jag gör.

Nu ska jag dricka lite kaffe och låta dagen rulla på!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Hoppas att du får sova då du fått tabletterna! Det är jobbig att inte få sova..
    Solen skiner här☀☀ Ha en bra måndag🍃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag med.
      Får se i morgon hur det gått.

      Kram

      Radera
  2. Alltså !! Man måste få sova och få sova regelbundet varje natt...sen! Kanske man kan börja dra ner på tabletterna. Sömn är sååå viktigt och jag fattar inte att du orkar vännen hålla dej på benen. Förstår absolut att det känns som du skulle behöva sova i månader för att komma igen. Nu är ett bekymmer ur världen i alla fall...att du fått hem rapporten om mamma. Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag inte heller.
      Min kropp är så konstig.
      Fast idag har jag verkligen inte mått bra alls, så otroligt trött och slut på och så dessa febertoppar på det.
      Men nu håller jag tummarna för nu har jag sömntabletter så jag får förhoppningsvis sova i natt!

      Kram

      Radera