lördag 15 april 2017

Påskafton...





Tjoho, då är vi mitt inne i påskhelgen.
Idag var jag uppe innan tuppen.
Vaknade så himla tidigt.
Som det kan bli ibland.
Man känner att det inte är lönt att ligga kvar för det går inte att somna om.
Lika bra att kliva upp då.

Jag har hunnit skura upp i badrummet och bytt handdukar.
Funderar på om jag ska ner i källaren och starta en maskin tvätt.
Har både sängkläder och handdukar/badhanddukar som jag behöver tvätta upp.
Kanske lika bra att göra bort det på en gång trots att klockan ännu inte är så mycket.
Jag är ensam i huset så jag stör ingen.
Tog en paus från blogginlägget och gick ner i källaren och startade tvättmaskinen, skönt att få det gjort!

I går, Långfredagen var en lugn dag.
Mini blev hämtad 13.00.
Sen blev det tyst och tomt här.
Såg en film, blev trött och bestämde mig för en siesta.
Var precis på väg att somna då mobilen ringde.
Det var Finaste Pappelino som just legat på hela ryggen och sovit 50 minuter och hade mig i huvudet när han vaknade så han kände att han behövde ringa mig.
- Jaha, sa jag, bara för att väcka mig då alltså?
I och för sig hann jag inte somna riktigt...
Han är en raring.
Hade skickat släktforskningsfilerna på farmors och farfars grenar till mig.
Han hade skickat det till en mejl jag inte längre använder men de fanns där så jag laddade ner filerna.
Nu har jag lite att göra om jag ska läsa genom dessa.
Kul!

Sen hände inte så mycket mer än att Mini ringde strax innan jag skulle lägga mig.
Han hade övningskört och det hade gått jättebra tyckte han själv i alla fall.
Bra att han kommer igång med det.
Glad var han, rösten riktigt sjöng.
Mysungen där.

Dagen då?
Så vitt jag vet kommer inget särskilt hända eller göras.
Jag är planlös.
Och det får väl gå det med.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








10 kommentarer:

  1. Godmorgon💕Uppe tidigt här med. Har krupit under täcket på nytt. Har lite migränkänningar. Funderar på att färga håret snart. Flickorna har jag inte sett än. Kommer kanske ett inlägg senare om jag orkar... Ha en fin påskafton🐥🐔Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med hårfärgning, blev det bra?

      Kram

      Radera
  2. God morgon på dig ..ja du påsk är väl si o så här oxå vi äter gott sen är det inte så mkt mer firades mer när barnen var små :) kram å ha det gott <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, här firades det även på ett annat sätt när barnen var mindre.

      Kram

      Radera
  3. En massa kramar till dig med Millan och jag hoppas att du har en fin påskafton. Vi firar "stort" i morgon: då skall vi alla hem till mina föräldrar och äta påskmiddag. Glad Påsk så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min påskafton var synnerligen trevlig!

      kram

      Radera
  4. Det är lugnt här också, vi sitter och tar det lugnt framför tvn. Kram och trevlig kväll på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som härligt tycker jag, lugn och ro är aldrig fel!

      Kram

      Radera
  5. Önskar dig en fin påskdag vännen kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vännen, detsamma till dig!

      Kram

      Radera