söndag 16 april 2017

Påskdagen och sällskap...





Påsk är det alltså fortfarande.
Igår så hade jag en supertrevlig dag.
När man minst anar det så dyker tuppen upp.
Ja alltså inte en tupp utan en människa av manligt kön.
Sådär helt oväntat och helt apropå så fick jag sällskap.

Vi satt ute på altanen så länge det gick.
När det blev för kyligt så satte vi oss i mitt varma goa kök.
Det var mycket trevlig, på snudd på ovanligt då jag sällan har manligt sällskap här hemma längre.
Det var dock inte ovälkommet på något vis.

Senare under kvällen så dök Beda och fröken H upp.
Mitt sällskap hade då lagt sig för att vila en stund.
Jag hade kokat kaffe så det blev en hel del fniss och surr.
Har en mycket trevlig videosnutt på mobilen i konsten att suga i sig en cigg.
Nu vill jag ju inte lämna ut mina väninnor så jag lägger inte ut videon även om den är dörolig.

När väninnorna åkt klev mitt manliga sällskap upp ur sängen och kvällssiestan.
Vi fortsatte med bra musik och samtal.
Ibland gick det högt i taket, ibland lågt.
Jag vet att han fick mig att gråta, men å andra sidan är jag ganska så överkänslig just nu.
Det behövs inte så mycket innan tårarna trillar.

Middag fick jag oxå men mycket sent.
Mitt sällskap hade med sig mat som han lovade att laga till mig.
Det var verkligen supergott.
Är dock inte van att äta så sent så jag höll på att få ett blodsockerfall tror jag.
Men med mat i magen så löste det sig.

Sent blev det innan vi kom oss i säng.
Tror klockan var 01.30 ungefär.
Jag har sovit på hans arm i natt.
Mysigt bara det.
Kändes dock lite konstigt att ha någon annan i sängen än mig själv.
Men det lär ju vara vanesak antar jag.

Kontentan, mycket trevligt med manligt sällskap och kvinnligt.
Dagen var amasing, något att lägga in i minnesbanken.
Sällskapet är fortfarande kvar men ska väl dra sig hemåt framöver.

Hoppas ni har det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du haft😃Vi har varit o hälsat på min mamma❤ Still going strong👍Har försökt städa lite . Vi ska ha besök ikväll av våra bästa vänner😃Hinner inte med ngt inlägg idag heller. Kanske imorgon. Ha en fortsatt härlig Påskdag🐤🐓Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit härligt med sällskap även om jag samtidigt blir uttröttad.

      Kram

      Radera
  2. Låter som en härlig dag och kväll! Stämningsfyllt med musik, god mat och mys tillsammans med en vän.
    Förstår dock att du är trött efter en sådan sen afton.

    Ha en underbar fortsättning på påskdagarna!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev alldeles för sent för mig och visst blir jag trött av nattsudd.
      Men det var härligt med sällskap.

      Kram

      Radera
  3. Men så kul att du haft så många besök och att du fått sova ...skönt trots sen timme. Önskar dej all lycka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland händer det, då ramlar alla in..hihi

      Kram

      Radera