torsdag 6 april 2017

Skam den som ger sig...





Jag cyklade iväg till samtalet.
Mobilen ringde.
Det var kuratorn som sa att hon skulle bli en 15-20 minuter sen.
Men jag var ju redan på väg.
Eftersom jag hade tid så drog jag upp cykeln ända till psyket.
Å du himmel vad det var svettigt.
Satt länge utanför och varvade ner.

Samtalet var väldigt bra igår.
Prat om dödsångest.
Djupdykning i det förflutna.
Och jag bröt ihop och stortjöt.
Kuratorn tog en stol och satte sig bredvid mig, sen fick jag näsdukar att torka mig med, så fortsatte vi lite lugnt och stilla och prata ytterligare lite mer.
Jag var helt ljusblå, så himla trött kände jag mig.
Men det var ett givande samtal även om det tog på alla krafter jag hade.

Nästa möte är inbokat och hon bokade 90 minuter i stället för de vanliga 60.
Det kändes stor skillnad för mig då vi träffades så tätt.
Det var lättare att få ett sk genombrott i stället för att bara harva genom vad som hänt sen sist.
Dom samtalen ger ingenting men det blir ju så då det kan vara månader mellan samtal.
Nu  när det blev tätt märktes skillnad direkt.
Vi återknöt till förra samtalet och fortsatte därifrån.
Som jag alltid tyckt, hon är en väldigt bra kurator när vi har tät kontakt.
Då ger det mig mer.

Efter samtalet cyklade jag ner på byn och helghandlade.
Sen hemåt.
Det är så mycket grus på cykelbanan att det rakt är jobbigt att cykla.
Jag får vara försiktig för det slirar lätt.

Väl hemma satte jag mig med en kopp kaffe på altanen.
Det var skönt väder.
Sen blev jag fast i telefonen till och från under resten av dagen.
Pratade med Älskade E.
Finaste Pappelino ringde, vi pratade länge.
Han hade sett på sina super åtta filmer han fört över på datorn.
Blivit nostalgisk.
Han sa att det även finns filmer på mig, min konfirmation, nån jul jag firat hos honom osv.
Skulle vara roligt att se.

Så pratade jag med en av brudarna i vår middagsklubb.
Det var oxå ett trevligt samtal.
Senare under kvällen gick jag ut för att hämta in posten och där blev jag paff och alldeles lång i synen.
Blev tvungen att ringa Beda.
Vad jag fick med posten?
Jo kompletteringen av mitt arbetsgivarintyg.
Jag säger då det, skam den som ger sig.
Nu kan jag äntligen skicka in dom till A-kassan.
Det där mejlet måste ha gjort susen.
Men att det skulle ta närmare 5 månader hade jag absolut inte trott då jag pratade med löne första gången.

Nu har jag bara den käcka polisen kvar.
Igår var han sjuk men jag fick tag på växeln så sent att det inte fanns någon som kunde hjälpa mig.
Så jag ska ringa idag.
Önska mig lycka till!

Idag ska jag renbädda Minis säng, han kommer ju i morgon.
Om ryggen klarar av det tänkte jag köra ett varv med dammsugaren men får se hur det går.
Så ska jag lägga kycklingfilé i marinad.
Tänkte grilla till morgondagens middag.
Och resten av dagen ska jag bara vara.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





4 kommentarer:

  1. Hoppas att du får tag i polisen
    Här har jag städat, Bella sover.
    , ungdomarna uppe på sina rum. M i ladugården. Jag lagar potatismos o kokt korv till mat lite tidigare. Sen får vi se vad som händer... Ha en fin torsdag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag oxå potatismos och korv till middag.

      Kram

      Radera
  2. Oj va skönt att saker löser sig, hoppas även du får tag i polisen men det tror jag nog ..glöm inte att andas vännen det är lätt att köra på bara ...njut o ha det gott stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick tag på en vakthavande befäl som skulle trycka på den som handhar ärendet så jag håller tummarna.

      Kram

      Radera