torsdag 13 april 2017

Skärtorsdag...





Ja men då drar Påskhelgen igång.
Ser tyvärr inte fram emot den då Mini skiftar boende i morgon och jag går in på ensamvecka.
Det känns aningens tungrott.
Men sånt är livet, ibland känns det si och ibland så.

Idag ska vi i alla fall fira med god mat.
Sista middagen för denna mammavecka.
Jag ska göra plankstek.
Blir spännande för det har jag aldrig gjort tidigare.
Den blir traditionell, spritsad potatismos, baconlindad sparris, tomat, ryggbiff och bea.

I Tisdagsmorgon la jag ryggbiffen i marinad.
Skar ut de skivor vi ska ha till planksteken, resten den större hela biten (ungefär 6 hekto) tänker jag grilla ute på altanen och sen skära i mycket tunna skivor och frysa in för att använda en annan dag.

I går hade jag en mycket lugn dag.
Jag gjorde inte särskilt mycket alls.
Låg i sängen vid flertalet gånger och bara vilade.
Satt vid laptopen och såg en serie.
Värmde mat och diskade.
Drack för mycket kaffe.
Vilade ännu mer.
Vilade mest.

Jo jag gjorde något välgörande för mig själv kom jag på nu.
Jag tog ett härligt fotbad och filade fötterna.
Har haft så ont i dom på slutet.
Måste göra om det inom någon dag.
Det går inte att fila bort allt hårda efter ett endaste fotbad.
Blir så irriterad på mig själv för att jag glömmer något så viktigt som fötterna.
Hur ofta gör ni fotbad?

Mini kom hem efter 21 någon gång.
Vi hade pratat i telefon så han låste ytterdörren nere när han kom hem.
Värdfolket åkte till stugan igår så jag blir helt ensam i huset resten av denna vecka samt hela nästa.
Ska bli skönt.
Skojade med Mini och sa att äntligen kan jag ha ravepartyn varje dag...eller not!
Några partyn lär det inte bli.
Har varken lust eller ork för det.
Inga pengar heller när jag tänker efter.
Som det kan bli.

Idag skiner solen i vart fall.
Inte mycket moln heller.
Se det är ju alltid trevligt.
Men det är -3 grader.
Skenet bedrar vill säga.

Nu ska jag bädda min säng och så ska jag hälla upp en kopp kaffe till.

Ha det bäst alla fina och Glad Påsk!

Kramen om!








2 kommentarer:

  1. Ser ut som att helgen blir kylig med snö o sol om vartannat... Nu strax laga mat, sen o handla. Ha en fin dag
    Kram❤

    SvaraRadera