söndag 9 april 2017

Söndag, trött och blue...





Känner mig ledsen.
Ledsen på människan.
Det konstiga ifrågasättandet.
Den korkade kommentaren.

Jag skrev inget i gårdagens blogginlägg om det förskräckliga som hände i Sthlm i Fredags.
Det betyder inte att jag inget vet.
Vem kunde låta bli att se den nyheten liksom?
Det betyder inte att jag ingen empati känner för de drabbade och traumatiserade människor som upplevde detta hemska.
Bara att jag valde att inget skriva.

Jo jag är eremit men det stannar vid att ha så lite sociala, rent fysiska (alltså att ses öga mot öga) med andra människor.
Men jag har dagliga samtal med vänner.
Jag har internet.
Jag bläddrar genom dagstidningar.
Jag vet vad som händer i världen oavsett jag är eremit eller inte.

Jag tycker inte om att bli ifrågasatt bara för att jag emellanåt är eremit och att jag väljer vad jag skriver i MIN BLOGG!

Världen är tillräckligt orolig som den är, varför försöka krympa och göra en människa liten när det inte behöver göras.
Har vänligheten vi borde känna för varandra försvunnit.

Regimen i Syrien genomförde ytterligare en kemgasattack mot sin befolkning och vad händer, jo USA svarar med att genomföra en omfattande attack mot Syrien.
59 kryssningsrobotar av märket Tomahawk avfyrades mot ett flygfält i närheten av staden Homs på direkt order av President Trump.
Minst 7 personer miste livet enligt Syriska armen.

Hemskheter händer hela tiden i vår värld.
Den ena vidrigare än den andra.
Och det kommer nog tyvärr pågå.
Vi är inte en enad värld.
Vi är så alienerade som vi kan bli.
Men det borde inte vara så.
Vi kan börja i liten skala, visa varandra kärlek, kramas i stället för att hugga varandra i ryggen på ett eller annat sätt.

I det lilla föds det stora!

Gårdagen då.
Nej, den var inge vidare.
Kan inte klassa den som en dag som läggs i mjuk bomull i minnesbanken.
Jag var så fruktansvärt trött.
Och blev ännu tröttare av korkad kommentar.
Jag sov flera gånger under dagen.
Jag har sovit hela natten.
Jag är ännu tröttare idag.
Det är en trötthet som är svårdefinierbar, den bara är.
Och jag får acceptera det.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






8 kommentarer:

  1. Men är det folk som lägger ner energi på att skriva skit i din blogg? jag har inte heller skrivit om det, för media överöser oss jag behöver inte tillägga mer alls dumma folk finns det i cyber o skit i dem! hoppas ni ätit en mysig frukost tillsammans :) ha en go söndag kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi åt en mysig frukost tillsammans men den blev sen, klockan var över 11 när vi satte oss till bords men vad gör väl det när det var helg!

      Kram

      Radera
  2. Ja usch vilka hemskheter som händer i världen😢Här i Finland är det kommunalval idag.Snö har vi fått i natt, men inget finns kvar mera. Solen visar sig☀ Ha en fin söndag🌸Kram❤

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en fin dag idag!

    Låt inte korkade kommentarer följa med...kanske lättare sagt än gjort men du ska inte må dåligt för att någon annan säger eller skriver taskiga saker.

    Solljus och glädje till dig du fina bloggvän!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, sådant ska inte få följa med och nu känns det faktiskt mycket bättre.
      Tack för din omtanke!

      Varm Kram

      Radera
  4. Det finns puckon överallt i vår värld...synd att dom ska infektera vår vardag. Jag vet också vad som hänt men valt att inte skriva nåt om det. Alla vet alla hör ...varför ska man skriva hela hela tiden om detta tragiska. Vi är nog ledsna då räcker väl det. Absolut jag håller med dej...vi skriver vad vi vill på VÅRA bloggar....passar inte det kan dom skrolla vidare och inte läsa det vi skriver!!! Kramar till dej vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker oxå att man kan skrolla vidare och inte läsa om det inte passar en själv eller åtminstone skippa att kommentera.

      Kram

      Radera