lördag 29 april 2017

Tidig morgon...





Klockan är ännu inte så mycket.
Bara strax över 06.00.
Som vanligt gör jag morgon i ottan.
Har fått en bättre natts sömn så jag ska inte klaga på det men jag vaknar så förgrymmat tidigt.
Längtar efter en riktig sovmorgon men det händer mig så sällan att jag inte ens kan minnas sist det blev så.
Men sömnen måste nog fungera på topp för att få till en sovmorgon.
Jag får fortsätta tråna och längta.

Ute är det mulet och en plusgrad.
Ingen direkt vårvärme att tala om.
Funderar på att cykla in till byn på förmiddagen.
Skulle behöva handla en grej.
Vill dock helst slippa motvind och än så länge blåser det inte.
Men klockan är som sagt inte mycket just nu.

I går tittade Beda in.
Vi valde för ovanlighetens skull att sitta i mitt kök och dricka kaffe.
Det var på tok för kyligt att sitta ute på altanen.
Synd för där är gemytligt att sitta.
Men utan sol som värmer så går det dåligt.
Vi hade en vanlig trivsam session.
Den gick från högt till lågt.
Och Beda var lugn när hon fortsatte till jobbet efter att rasten var slut.
Som vanligt har jag en lugnande effekt på henne..hihi

Mini och Midi kom efter skolan.
Midi följde med för hon övningskörde.
Mini packade ihop sina saker och vips var det helt tomt här.

Jag gjorde inte så mycket resten av eftermiddagen och kvällen.
Glodde på nån serie.
Tittade i ett korsord.
La mig och tittade på Kunskapskanalen.
Somnade och vaknade 03.30.

Så nu sitter jag här och dricker mitt ljuvliga kaffe.
Funderar över vad dagen har att erbjuda.
Fick en inbjudan att gå på puben ikväll med två vänner men jag tror jag backar på det.
Känner inte för att vara social.
Eller befinna mig i en lokal full med sorl och människor.
Nä, jag är för mycket eremit för att uppskatta utgång.
Jag blir vackert kvar hemmavid.
Hemma är alltid bäst!

Vad gör ni denna Lördag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. God morgon ,,,ja jag är van att vaknat 06.30 så att stiga upp 07.30 är ok har fått mina 8 timmar sömn inte mkt att klaga över :) skönt för dig att du oxå fått sova ...ja puben är jag inte så mkt för heller här blir affärer o fika hos syrran :) sen film o hemma mys ha det gott kram kram

    SvaraRadera
  2. God morgon :) Vaknat halv 7 o steg upp kl 7....reumavärken bråkar o Bella skulle ut!
    Här skiner solen idag ,Härligt
    Få se vad dagen bjuder på
    Ha en fin lördag

    Kram

    SvaraRadera