torsdag 27 april 2017

Torsdag...





Tänk så snabbt veckan gått.
Nu är det redan Torsdag.

Igår så cyklade jag in till stan.
Fick gå till AF för att lämna in ett papper och skrev ut dokumenten jag behövde där.
Det gick alldeles strålande fint.
Jag skickade iväg alla dokument och så handlade jag lite på ICA.

Satte mig på cykeln för att trampa hemåt.
Jisses så jobbigt det var.
Motvind som nästan fick mig att tappa andan och trilla av cykeln. 
Det gällde att hålla sig rullande så att säga.
Trampade för gud och fosterland för att ta mig hem.
Var helt slut på när jag klev innanför dörren.
Puh så besvärligt det var.

Men skönt att ha det gjort.

Väl hemma så tog jag det lugnt och så hamnade jag i telefon.
Många samtal blev det minsann.
Vissa dagar är sådana.

När Mini kom hem kokade jag färsk pasta och så hade jag tagit upp köttbullar ur frysen.
Gjorde en grönsallad till.
Det var gott att äta.

Idag tror jag att det blir hemgjord pizza till middag.
Lutar helt klart åt det hållet.
Enkelt och gott.

I övrigt tänker jag inte göra så mycket.
Jag ska vika tvätt så strecket blir tomt innan eftermiddagens tvätt ska köras igång.
Funderar på att renbädda sängen.
Så även sängarna i gästrummet.
Det finns alltid något som borde göras, eller hur?

Snart är det sista April eller Valborg om man föredrar det.
I år blir jag ensam.
Mini brukar fira hos mig även när han ska vara hos sin pappa.
I år ska han dock fira med Midi.
Blir roligt för dom och jag "slipper" gå bort till brasan.
I fjol lyckades dom inte ens tända den.
Var ganska så värdelöst.
Jag sörjer inte för att jag missar det evenemanget.

Vad gör ni på Valborg?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




3 kommentarer:

  1. Inga direkta planer för Valborg. Vädret ser ju inte så bra ut just nu...snö o regn...
    Blir väl att grilla ngt
    Ha en fin dag. Kram❤

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid fått stå och frysa och haft urtråkigt när det varit Valborg då jag följt barnen till en majbrasa. Ifjol fick jag stanna hemma på Valborgs och gör nog detsamma i år också. Skönt att mina barn är så pass stora(min dotter 15 år) (och de övriga barnen är vuxna) så de kan ta detta med valborgs på egen hand.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. ja visst går tiden snabbt valborg skall jag o maken gå o kolla på brasa om vädret tillåter för jag vägrar att frysa :( så vi får väl se :) ha nu en skön kväll kramen <3

    SvaraRadera