tisdag 18 april 2017

Vardagstjat...





30 år sedan jag tog detta fotografi.
Det togs i en sån där automat.
4 foton sammanlagt fick man och så himla dyrt kan jag inte minnas att det var heller.
Jag tycker att jag ser ung och oskuldsfull ut på fotot.
Men ingen visste vad jag bar inom mig.
Min trasiga relation med min mamma.
Min dåliga relation med min pappa.
Min ensamhetskänsla.
Vart hörde jag hemma?

Just vid detta tillfället bodde jag i Gbg och jo, jag trivdes där men egentligen inte med boendet.
Vi var 4 personer som delade på en två;a.
Det var svårt att få tag på lägenhet och billigast så.
Men nog hade vi många roliga och fina stunder tillsammans.
Fast det var besvärligt att vara ensam, kunna stänga dörren om sig och bara vara ifred.
Det var helt omöjligt för jag "bodde" i köket och det fanns inga dörrar där.

Men det är som sagt en ljusare period i livet även om jag konstant kände mig vilsen.
Jag kan sakna Gbg än idag.
Det är en vacker och trivsam stad.
Och inte svår att lära sig.
Som en mindre storstad fast den är stor.

I dag finns inte längre dessa automater så vitt jag vet.
Man får gå till fotograf.
Vilket gör att det aldrig längre blir av.

Nåväl, nu är det vanlig vardag igen.
Påsken är över för denna gång.
Ute skiner solen.
Det är -3 grader.
Åh jag är trött.
Har sovit dåligt i natt.
Nästan ingen sömn alls.
Så kan det bli.

Igår fick jag inget vettigt gjort.
Var så mentalt trött.
Vi får se vad som händer denna dag.
Kanske får jag till något vettigt.

Borde gå genom sammanställningen som arbetsterapeuten skickade i Torsdags.
Har radat upp saker som inte stämmer men jag har inte skrivit ihop mejlet ännu.
Känns kymigt och drygt.
Kräver mer ansträngning än jag egentligen orkar med.
Men som sagt, jag ska försöka, åtminstone börja.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



12 kommentarer:

  1. Hoppas att dagen blir bra😆Kram❤

    SvaraRadera
  2. Javisst minns jag den tiden man bara kunde sätta sig i en fotoautomat och få sina bilder på direkten. Man ser inte längre sådana automater i min stad heller. De är helt borta precis som telefonkioskerna som fanns förr. Önskar dig en trevlig Tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tyvärr så har tiderna förändrats.
      Tycker dock att det hade varit roligt om det fortfarande fanns fotoautomater.

      Kram

      Radera
  3. Vilket fint kort på dig! Roligt med lite äldre bilder. Jag har inte hunnit att blogga eller att läsa något under helgen...hunnit och hunnit...men valt att inte göra det är nog ärligare att säga. Så nu har jag läst ikapp din helg. Jisses vad den blev händelserik. Så roligt!
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är definitivt en gammal bild av mig..hihi
      Oja, min helg blev full av överraskningar.

      Kram

      Radera
  4. Nog har man varit i en sån fotoautomat några ggr ☺ Det är kul att ha kvar ändå dom gamla bilderna. Kram till dej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt att ha dom kvar.

      Kram

      Radera
  5. Åh ja dom kommer jag i håg tog många bilder där :) fin du är trist att du inte kan sova, hoppas allt annat är bra o funkar som det bör med fk o allt stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldigt trist när sömnen inte fungerar.

      Kram

      Radera
  6. Vad fin du är på fotografiet! Nostalgi med 80-talet, för visst är det väl 80-tal?
    Livet, ja tänk så många erfarenheter vi bär inom oss, ljusa och mörka.
    Även om de svåra erfarenheterna gör ont så inbillar jag mig att vi lär oss och blir starkare av allt som händer.

    Stor kram till dig!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det 80-tal.
      Jo man blir nostalgisk.

      Kram

      Radera