torsdag 11 maj 2017

11 Maj 2017 och helvetesnatt...





Jodå så att, det snöar minsann idag med.
Man blir himla lycklig av denna typ av Maj månad som är.
I går haglade det för att sen gå över till att snöa för att sen gå över till att det vräkte ner snö.
Jag får sån feeling, känner sådan vårglädje.
Ett rus som är obeskrivbart...not!

Nu har det gått några dagar sen mötet.
Det är så himla tufft att genomleva dessa typer av möten.
Tar på alla krafter som inte finns.
Arbetspsykologen har ännu inte skickat sin sammanställning men det lär väl dröja några dagar till.
Vad som händer framöver när jag ska börja ha med F-kassan att göra igen känns bara jobbigt att tänka på.
Oroar mig enormt.
Vet inte ens om en sjukskrivning går genom.
Men, nåja, det händer inte just nu så jag får försöka låta bli att tänka så mycket på det.
Jag får ta en dag i taget.

Gårdagen var lugn.
Jag gjorde inte mycket mer än cyklade till närmsta butiken på morgonen.
Sen softade jag hela dagen.
Vi åt rester till middag så det var bara lite disk att ta hand om.
Tittade på playtv på kvällen.
La mig i hygglig tid.

Men kom i otakt med mig själv då jag fick världens panikångestattack a' la big.
Hjärtinfarktskänning och den där dödsångesten och rädslan att somna fick sitt grepp om mig.
Och det är inte så lätt att ta sig ur.
Hjärtat slår så hårt och snabbt att det är svårt att inse att det inte ska hoppa ur kroppen.
Det spränger brutalt i hela bröstkorgen.
Hjärnan irrar blint.
Andningen är för snabb och ytlig, jag får ingen luft.
Demonerna tar för sig av all sin kraft.
Och där ligger jag och gnyr, vrider och vänder på mig och försöker bara överleva detta hemska som händer.
Och det gör så katastrofalt ont i kroppen, känns som tortyr.
Som om någon håller på att slita köttet av mig.

Efteråt är jag fullkomligt utmattad men kan fortfarande inte somna för hjärnan lever sitt eget liv, vill inte slappna av,vill inte gå in i läkande sömn.
Men till slut fick jag 1 1/2 timmes sömn.
Inte mycket, absolut inte tillräckligt men bättre än inget.

Så idag känner jag mig ganska så slut på.
Det tar några dagar att komma tillbaka efter en sån drabbning.
Så jag ska inte göra så mycket idag.
Middag.
Tvätt i eftermiddag då Mini kommer hem från skolan.
Det blir allt som jag förmår denna dag.
Å det går duga!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt att inte få sova.... Här kom det också lite snö❄ Nu behagar solen att visa sig☀☀ Bara +1 grader!!Hoppas du får en bra dag ändå. Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jobbigt.
      Här har det snöat men inte just nu.

      Kram

      Radera
  2. Vad jobbigt för dig att få dessa attackerna, hjälper inte din medicin? fy va trist med snö, här är vår ja ta bara det som är viktigt allt annat får ju vänta varm kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stesoliden hjälper tyvärr inte när jag får dessa kraftfulla panikångestattacker.
      Ja, mycket tråkigt med snö...

      Kram

      Radera