lördag 20 maj 2017

80 års fest...





Idag är det alltså dax.
Att fira finaste Pappelino på hans 80 års dag.
Nu har han ju redan fyllt och blivit uppvaktad men idag är det tid för oss barn och barnbarn att fira honom.
Vi blir över 20 pers.
Finaste Pappelino hämtar oss (mig och barnen) redan klockan 12.00, han har lite att fixa innan alla de andra kommer.
Flickorna var iväg och köpte en fin blomma till honom, får väl se vad han tycker om det då han avböjt presenter men en blomma är väl aldrig fel att få.

Det blir säkert jättetrevligt även om jag smått gruvar mig för den sociala biten.
Det brukar kunna bli ganska så högljutt när vi träffas allihopa och min hjärna klarar inte sånt så himla bra.
Men kalas blir det oavsett min hjärna eller ej.

I går eftermiddag så fick jag hem Mini.
Mysigt som alltid.
Jag var mitt uppe i grillningen när han kom.
Så jo vi åt grillat till middag.
Grillade kabanoss, majs och champinjonspett och till det åt vi pommes frites och räksallad.
Mini hade köpt med sig pinnglass så det blev en sån efter maten.
När jag diskat bort satte vi oss i biblioteket.

Vi pratade en del skola, nationella prov, vad som är kvar att göra och betyg.
Det ser lovande ut med flertalet A;n, B;n, nått C och eventuellt nått D.
Han har kämpat på duktigt sonen min.
Så ringde Midi som var hos Maxi och så hade vi ett roligt samtal på 4.
Haha, dom är smått galna mina ungar eller så är det jag som är galen men skojigt har vi.
Många härliga skratt blev det.

Jag var ganska så trött så jag la mig hyfsat tidigt.
Låg och tittade på Kunskapskanalen några timmar, somnade och vaknade 03.00.
Och tja sen kunde jag inte somna om så jag låg kvar i sängen och dåsade till 06.00 då jag klev upp.
Jag lär vara väldigt trött och mör i eftermiddag på kalaset men, men det går nog det med.

Ha det så bäst alla fina!

Kramen om!




10 kommentarer:

  1. Hoppas att du får trevligt på kalaset🍃💙Så trevligt att du fick hem Mini 😄Ha en fin lördag💛Kram❤

    SvaraRadera
  2. God morgon ..men va mysigt att han är hos dig, o grattis till din pappalino :) vi reser idag men hoppas du följer med på resan :) va rädd om dig kram kram

    SvaraRadera
  3. Vad festligt med 80-årskalas. Måste berätta att jag har en likadan duk som på bilden, har fått den av min mamma.
    Vad gäller galenskapen så ser jag det bara som positivt att man känner sig lite galen. Jag tror att man måste var lite galen för att klara sig i den här världen ;)

    Kramar till dig!
    Ha en fin helg!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ett festligt kalas.
      Vi hade det jättetrevligt.

      Jasså du har en sån duk, den köpte jag för säkert 20 år sedan...hihi

      Kram

      Radera
  4. Hoppas det blir bra på festen då, och så kul att ha barnen med sig. Säkert blir han glad för blomman, men det kan vara lite knepigt att köpa nåt till en man. Kram och trevlig kväll..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Festen blev en höjdare, alla hade det så trevligt!

      Kram

      Radera
  5. Hejhej! Du har fina barn du - de brås säkert på sin mamma! Hoppas du hade ett fint kalas, tänk att din fina pappa är 80 år! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja barnen är fina och pappa är 80, det sista är lite svårt att ta till sig för han är så "ungdomlig" av sig.

      Kram

      Radera