tisdag 2 maj 2017

Andra Maj...





Solen skiner idag igen.
Jag har 6 plusgrader så det går åt rätt håll.
I går eftermiddag så blev det molnigt och genast kyligare.
Jag har ännu inte hängt undan vinterjackan.
Kan inte minnas när det hände senast, att den fortfarande hänger kvar i hallen och det är Maj månad.
Förhoppningsvis behöver jag inte längre använda den.
Det ser ut som att det ska bli varmare under veckan som kommer.
Tja den som lever får se...

Gårdagen då?
Åter en dag i trötthet.
Pratade länge med Älskade E.
Vi har alltid mycket att dryfta i telefonen.
Emellanåt blir samtalen otroligt långa.
Där hon bor har våren kommit och dom hade sommarvärme igår.
För henne innebär det jobb i trädgården.
Där finns alltid massor att göra.
Hon är en trädgårdsmänniska och gillar att påta på i den.
Jag är glad att jag inte har trädgård.
Så jag slipper påta på i den.
Man är olika, den saken är sann.

Jag cyklade i alla fall bort till närmsta butiken så lite friskluft fick jag allt.
Funderade på att sätta mig på altanen men då gick solen i moln och då kändes det inte så värst lockande längre.

Får se om kuratorn ringer denna vecka och bokar ny tid till mig.
Har inte hört något sedan senaste avbokningen och det är 1 1/2 vecka sen nu.
På Måndag har jag möte på AF och det hade ju varit bra att ses innan det.
Men nåja, den som lever får se...

Idag tar jag återigen dagen som den kommer.
Har en del samtal jag borde ta itu med.
Konstigt hur många samtal jag alltid måste ringa till olika myndigheter.
Dom tar aldrig slut.
Får se hur jag kan beta av dem idag.
Människor är ju inte alltid så lätta att få tag på.
Och för att inte tala om att sitta i evighetslånga telefonköer.
Det lockar föga kan jag tillägga.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Här har vi också vinterjackor i bruk...Borde plocka fram vårjackorna🍃Sent i år. Lagar mat just nu. Ha en trevlig dag😃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni har väl ungefär liknande klimat som jag har.

      Kram

      Radera
  2. Låter som en bra idé att ta dagen som den kommer. Ja lite varmare vore inte dumt. Ha nu en så bra början på Maj månad som du bara kan. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja emellanåt är det bäst att göra så!

      Kram

      Radera
  3. Ja fy det är så tidskrävande oxå , här har varit sol o varmt idag :) så jag satt på balkongen lite :) skön kväll kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det är det.
      Mysigt att du kunnat sitta på balkongen.

      Kram

      Radera