fredag 26 maj 2017

Arla morgon...





Sitter i köket.
Har precis värmt på en mugg kaffe.
Supergott.
Köksfönstret står öppet.
Det kommer friska fläktar utifrån.
Mysigt.

Klockan är inte så mycket än.
Mini sover.
Det är som det ska vara.

I går så tvättade jag.
Det var ju Torsdag.
Å jag var/är dagvill.
För mitt under dagen fick jag för mig att det var Söndag.
Hujedamej så det kan bli i en utbränd hjärna.
Icke fungerande kan jag definitivt skriva under på.

Till middag blev det något så enkelt som kebab med sallad och sås i pitabröd.
Till det ett glas dricka.
Mumsigt gott.
Och väldigt okomplicerat.

Mini tog disken och jag cyklade bort till Coop.
Köpte goda bullar och glass.

När jag varit hemma en stund så kokade jag kaffe och så ropade jag in Mini i köket.
Så fikade vi de goda bullarna.
Det var ju trots allt en röddag.

Satt och kollade play-tv fram emot kvällen.
Lugnt och skönt.
Hade ett korsord bredvid mig så jag plitade ner något ord här och där.
Drack kaffe.
Njöt av stunden innan det blev dags att göra kväll.

Gick in till Mini och kramade om honom godnatt och så la jag mig.
Låg och tittade på Kunskapskanalen.
Ett bra sätt att försöka varva ner.
Somnade strax innan midnatt, vaknade 03.00.
Vet inte vad det är med det klockslaget?
Varför vaknar jag alltid då?
Och varför kan jag inte somna om?

Nåväl det går ju inte att starta om hjärnan, börja om från början, så jag får finna mig i att det är så just nu.

Idag är det Fredag igen och helg.
Mini växlar boende någon gång under dagens lopp.
Vet inte när han blir hämtad.
Då blir det tyst och öde här igen.
Men det måste gå det med.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Dagvill blir jag titt som tätt. Och det är rätt så jobbigt tycker jag när det händer ofta.
    Fredagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, skönt att läsa att det inte bara är jag...

      Kram

      Radera
  2. Ja, dagvill blir man ju ibland😄Tänkte helt fel i måndags, trodde det var lördag😃 Hmm, kanske det var för att vi hade chips o popcorn på söndagskvällen. Det brukar vi ju ha på lördagen. Blev lite annorlunda då vi var borta hela fredagen! Hemma nu efter stadstrippen. Dyker upp ett nytt inlägg snart..Ha en fin fortsättning på fredagen💕🌼Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela min vecka har varit jätteunderlig i skallen, ingen dag har stämt, hoppas dock på bot och bättring...jag menar hoppas kan man ju alltid göra.

      Kram

      Radera