lördag 27 maj 2017

Det grönskar mer och mer...





Oj vad det hänt mycket i naturen den sista veckan.
Det grönskar mer och mer.
Björken utanför mitt fönster har slagit ut nu.
Häcken mot vägen har oxå slagit ut och gräsmattan ser lite grönare ut.
Rent temperaturmässigt har vi inte haft så särskilt varma dagar ännu.
Idag är det 12 grader.
Men det är i varje fall inte kallt.
Nu exploderar det överallt och det är härligt att se.
Den riktiga sommarvärmen lär komma så småningom.

Älskade E vill ha minst 25 grader i skuggan gärna mer.
Sån är inte riktigt jag.
Jag nöjer mig med 20, då är allt gott och min skalle orkar leva.
När temperaturen visar 25+ och närmar sig 30 får jag en extremt svår huvudvärk.
Kanske just därför jag inte gillar när det är så tokvarmt.
Lagom är bäst men det är härligt med solskensdagar.
Idag är det dock mulet och regnigt men det behövs ju oxå för att naturen ska visa sig från sin bästa sida.

I går så växlade Mini boende.
Han blev hämtad 12.30.
Som vanligt blev det tyst och tomt utan honom.
En helt annan feeling sprider sig här hemma.
Jag går in i ett annat mood.
Känner mig alltid mycket lägre rent sinnesmässigt.
Blir ganska så off.
Å det går ju bra att vara så när jag är ensam.
När Mini är hos mig skärper jag till mig och försöker vara en bra och intresserad mamma, ge massor av kärlek, laga god mat och finnas för sonen.
Å när jag är ensam så rasar jag för det tar på krafterna när jag har mina mammaveckor.
Å på intet sätt vill jag vara utan honom, det handlar inte om det alls.
Men som motvikt till att jag försöker så mycket när jag har honom så blir ensamveckorna såhär.

Älskade E ringde så vi pratade bort några timmar.
Exakt 2 timmar och 9 minuter.
Man kan undra hur det är möjligt men vi är duktiga på att prata i telefonen med varandra.
Det blir aldrig tyst och vi har alltid massor att prata om.
På Onsdag reser hon ner till sitt hus i Spanien och ska vara där i 3 veckor så under den tiden blir det inga samtal.

Beda tittade in tidigare under dagen.
Besöket blev inte långt.
Hon hade med sig 5 stora påsar med korvbröd som hon kommit över gratis.
Passar ju bra nu när sommarlovet närmar sig.
Någon lättlunch eller kvällsmat till Mini.
Måste bara köpa varmkorv och grillkorv.
Nåväl Beda hann i alla fall med en kopp kaffe på altanen innan hon åkte iväg.
Så vi fick möjlighet att prata lite.
Mysigt som alltid.

Resten av dagen förflöt lugnt.
Jag gjorde inte så mycket.

Idag tror jag att jag får ta fram dammsugaren.
Minis jobb egentligen men han har en förmåga att glömma bort det.
Och jag ids inte tjata.
Så jag får göra det själv, vilket jag inte gillar då jag alltid får så ont i ryggen av att dammsuga.
Men, men sånt är livet!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om! 


4 kommentarer:

  1. Ja, det börjar grönska därute nu🍃🍀🌱Härligt😃Idag är det mulet o regnigt☔ Ha en fin lördag🍃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det regnat hela dagen men jag har varit inne så det har inte stört mig alls.

      Kram

      Radera
  2. Förstår att det blir tomt när sonen lämnar och byter boende. Men då kan du småfixa lite :) Ta hand om dej och njut av grönskan . Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkar säkert bra att småfixa om jag nu lyckas ta mig för något.
      Idag har dessvärre inte varit en sån dag där småfix stått på agendan.

      Kram

      Radera