onsdag 17 maj 2017

Fångade lite vår...





På väg till kuratorn igår stannade jag till vid sjukhuset och fångade lite vår på bild.
Tänka sig att det rakt finns bevis på marken trots att allt övrigt inte är särskilt vårlikt.
Det blåste kallt när jag cyklade in till byn.
Hade vårjacka och under den en kortärmad.
Hade behövt långärmat och även vantar på händerna.
Men nåja, den är väl på väg den där våren...

Samtalet blev ingen fortsättning på vad vi gjorde sist.
Jag hade med mig arbetsterapeutens sammanställning som kuratorn fick läsa genom.
Hon tyckte den var okej.
Behöll den för att ta kopior samt skanna in den i deras system.
Vi pratade lite om sista veckans panikångestattack a´la big.
Och en del om barnen.
Samt hereditet för psykisk ohälsa.
Vi är några generationer nu som inte mått särskilt bra.
Då på min mors sida.
Sånt är även viktigt att dokumentera.
Och så pratade vi om något så ytligt som hår, grått hår.
Hon tror att jag kommer att få en sån där läcker silvervit hårfärg när allt det blekta vuxit ut.
Kanske det, vad vet jag, svårt att säga när håret är under utväxt men min vanliga hårfärg har försvunnit och ersatts av något ganska vitt, silvrigt, typ.

Idag törs jag inte göra något åt mitt hår, varken blondera eller färga.
Sen förra årets ätande av Lamictal då jag tappade nära hälften av mitt hår så låter jag det vila och komma i mer balans.
Tänk att en jävla tablett jag tvingades äta, som jag inte ville, kunde ge sådana biverkningar.
Håret är ju trots allt viktigt.
Och det tog ett tag innan läkaren tog mig på allvar så jag fick sluta.
Minns hur jag grät när det föll av stora sjok hår då jag borstade det.
Det var INTE roligt!
Skrämmande otrevligt.
Håret är fortfarande inte som det ska vara trots att det om nån månad är ett år sen jag slutade med tabletten.
Tro hur länge sån skit sitter kvar i kroppen?

I går kväll ringde både Mini och Maxi till mig.
Jag hade så trevliga samtal med både den äldsta och den yngsta.
Den äldsta är i lyckorus efter att ha tillbringat 5-6 dygn med sin nya pojkvän.
Min yngsta har nationella prov idag och i morgon.
Han behövde lite pepp och uppmuntran.

Efter att jag lagt på det sista samtalet så hängde sig min mobil.
Jag kunde inte göra någonting med den.
Fick panik och skickade meddelande till Mini på FB.
Snabbt svar om hur jag skulle gå tillväga som och vips så fungerade den igen.
Så himla bra att ha sån support av sonen.
Han är så duktig på allt sånt.

Å sen var dagen slut och jag fick lägga mig i sängen och titta på Kunskapskanalen.
Det tog timmar innan jag kunde somna men till slut så.
Och jag fick hela 4 timmar så, wow liksom!
Men det är klart, jag vaknade 03.00 så dagen lär bli lång.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Ja, våren kommer nog😃👍Här regnar det nu☔ Blir grönt efter detta🍃🍃Idag klädtvätt o dammsugning. Behövs verkligen! Man blir irriterad då mobilen hänger sig! Denna teknik... Ha en fin onsdag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte roligt alls när mobilen krånglar, tur jag har god support i min son.

      Kram

      Radera
  2. Va härligt att se vårtecken, men gud va trist för dig med den biverkningen :( här blir det lite av varje :) stor kram till dig njut av dagen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt att äntligen börja se vårtecken.

      Kram

      Radera