måndag 1 maj 2017

Första Maj...





Nu borde det väl vara vår, inte sant?
Trots det har jag ännu inte hittat årets första tussilago.
Kanske jag sökt på fel ställen.
Men inte finns dom där dom brukar hittas.
Jag tror våren är mycket sen i år.

Idag har jag full sol men det är än så länge bara några futtiga plusgrader.
Det blir väl varmare med dagen.

Gårdagen då?
Jag gjorde verkligen ingenting.
Var bara toktrött hela dagen.
Sov siesta och höll på att svimma när jag insåg att jag sovit i fem timmar.
Det var i princip dags att lägga sig för natten.
Jag satt dock uppe ytterligare 1 1/2 timme.
Sen sängen.
Och efter en del knölanden så somnade jag, tro det eller ej.
Nog har jag sömn att ta tillbaka alltid, det märks.

Så det blev som sagt inget firande för mig.
Jag gick inte bort till brasan.
Hörde inte sångkören.
Trängdes inte med människor runt brasan.
Vet inte ens om dom fick den att brinna.
Men jag klagar inte.
Hade det behagligt hemmavid.

Även idag är jag planlös.
Det blir inget tågande för mig.
Jag håller mig hemma, igen.

Vad hittar ni på en dag som denna?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Här skiner solen också☀ Idag blir det glass i stan som traditionellt
    Ha en fin 1 Maj
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen sken hos mig med men gick sen i moln så det blev så kyligt.

      Kram

      Radera
  2. Första maj och snö har jag hos mig så det räcker till. Blir allt avund på alla som har snöfritt, grönt gräs och soligt... Och verkligen får uppleva våren från den bästa sidan.
    Stor första maj kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt nog så har jag snöfritt men våren är trög i år.

      Kram

      Radera
  3. Skönt att du fått sova ut litegrann.
    Inget firande här ihäller, bara lugn hemmakväll och idag har jag haft en massa smågrejer att fixa och så lite jobb förstås.

    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att sova när det fungerar.
      Låter som en trivsam kväll.

      Kram

      Radera