fredag 12 maj 2017

Fortfarande snö...





Det har hunnit snöa även idag.
Ligger några plättar ute.
Förvisso tinar all snö bort nästan direkt men det här känns ju rent ut sagt löjligt.
Om nu våren inte vill visa sig från sin bättre sida, hur kommer då sommaren att se ut?

I går hade jag en extremt trög dag.
Inget fungerade riktigt som det skulle.
Hjärnan var satt på paus så jag fumlade runt här, gick in i dörrkarmar, snubblade över trösklar och t.o.m ramlade.
Tur ingen såg mig.

Mini kom hem efter skolan och jag gick ner per omgående till tvättstugan så fort han samlat ihop sin tvätt.
Startade maskinen.
Gick upp och hällde av pastavattnet.
Till det blev det hemgjorda köttbullar och sallad.
Nu hade jag inte stått och trillat köttbullarna, jag tog fram sista burken från frysen.
Sån där bra att ha mat jag gjort tidigare.

Efter middagen diskade jag undan.
Väntade på att maskinen skulle gå klart.
Hämtade tvätten och hängde den.
Så kunde jag pusta ut.
Dagens göranden var klara.

Resten av kvällen häckade jag framför play-tv.
Gjorde kväll.
La mig och tittade på Kunskapskanalen, som alltid på kvällarna.
Somnade och vaknade 00.30.
Och sen var det kört.
Då hade jag sovit klart.
Mon djö så trött jag är på detta.
Det tar aldrig slut, går aldrig till sig.

Idag måste jag dessutom åka in till byn.
Med tanke på det ostadiga vädret så får jag ta bussen.
Ska på Hälsocentralen och ta p-spruta.
Så måste barnmorskan skriva ett nytt recept år mig.

Efter det blir det en snabbis på affären.
Behöver köpa mjölk och kaffe och kanske en brödbit.
Något gott slinker möjligen ner i påsen oxå, det är ju helg.

Mini växlar boende idag så det är en sån tråkig helg under uppsegling.
Nåja, det går ju alltid bra ändå.
Även om jag tycker att det är jobbigt när han byter boende.
En helg är dock bara en helg och jag har ju förvisso inget emot ensamhet.
Ensamheten klär mig bra!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Här skiner solen☀ Men det är inte så varmt just nu...
    Hoppas fredagen blir bra
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå här är verkligen inte varmt.

      Kram!

      Radera
  2. Åh va trist idag var det varmt o skönt här :) hoppas du har det bra annars o får en fin helg stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våren väntar, har verkligen inte kommit igång hos mig och det i sig är tråkigt.

      Kram

      Radera
  3. Ja tomheten är jobbig när ens barn åker hem igen men hoppas du kan ha det bra å få vila dig kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blir tomt som attans men vila ska jag göra.

      Kram

      Radera
  4. Usch ja....här är det fortfarande så kallt. Fryser hela tiden. Nu får värmen komma snart annars emigrerar jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att emigrerar jag med.

      Kram

      Radera