måndag 15 maj 2017

Godmorgon...





Idag visar sig solen.
Det hade varit trevligt om naturen ändrade sin nyans till grönskande ljusgrönt i stället för det beige-bruna som fortfarande är.
Vad jag har för temperatur har jag ännu inte checkat.

Om ca 1 1/2 timme ska jag sätta mig på min cykel och trampa inåt byn.
Har samtal nu på förmiddagen.
Förhoppningsvis slipper jag motvind för det ser inte ut att blåsa särskilt mycket.
Efter samtalet trampar jag hem igen.
Trodde jag skulle uppvakta en 50 åring men hon drog Grekland.
Så det får bli vid annat tillfälle.

Väl hemma vet jag inte riktigt vad jag ska ta för mig.
Funderar på om jag är i fas för att starta upp ett av mina projekt jag funderat över ett tag nu.
Mini har tre garderober på sitt rum.
Tyvärr så tömde inte Maxi dom innan hon flyttade och sen har hon struntat i dem.
Denna unge!
Nå den ömma modern måste nog göra det skulle jag tro.
Men antar att det mesta där inne bara ska slängas, möjligen klädåtervinning.
Nu kan man kanske tänka sig att projektet inte ska vara så särskilt betungande men det är tre garderober som är lastade från golv till tak.
Förstår inte hur hon lyckades med den bedriften.
Det kommer att ta sin tid.
Men jag vill ju få det gjort så Mini kan börja använda dom.
Någon gång framöver är tanken att han ska bo hos mig på heltid.
Och då vill jag ha det klart.

Nå får se hur jag känner mig efter samtalet.
Har jag tur så får jag ett energipåslag och kan börja med detta.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Åh vad trevligt för dej som sonen kommer och bor heltid hos dej. Det är vitaminkickar det :) Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer att bli jättefint men det kommer inte hända än på ett tag.

      Kram

      Radera
  2. Hoppas du får den kicken ;) ja du ibland får man krafter från ovan o vill göra nåt spännande att höra vad du har tänkt börja med :) kram å fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå det blev ingen start och början men det kommer alltid nya dagar där nya tag kan tas.

      Kram

      Radera