fredag 19 maj 2017

Hällande regn...





Det var ju grått och tråkigt väder hos mig igår.
Och precis som jag trodde så började det att regna.
Funderade runt 15 tiden om jag skulle välja att vila eller cykla in till Kvantum.
Det blev cykla in till Kvantum.
Helst plötsligt så hade jag ingen lust att cykla in idag Fredag.
Jag samlade ihop en massa pant och sen trampade jag inåt byn.
Och det regnade.
Vet ni vad?
Det var befriande härligt.
Inte ett kallt, kyligt regn utan ljummet.
Och jag blev blöt, riktigt genomblöt men det gjorde ingenting.

Väl på Kvantum letade jag upp "mina" varor.
Fick som gåva ett paket Majs, samt bra pris på kryddkorv och räksallad.
Handlade även lite annat smått och gott inför helgen.
Det var mycket folk i butiken men det gick ganska så bra igår.
Jag handlar med skanner och så skulle jag inte ha så många varor så handlingen gick ganska snabbt.

Det var skönt att åter sätta mig på cykeln och trampa hemåt i strilande regn.
Bara för att, passade jag på att sjunga "Singing in the rain".
Det kändes direkt perfekt.

När jag kom hem var jag blötare än blötast men kände mig enormt upprymd.
Jag gillar ju regn, särskilt dessa ljumma vår/sommar regn.
Dom är härliga.
Och inte gjorde det mig något att jag blev så blöt heller, jag skulle ju bara hem.

Väl hemma så kokade jag kaffe.
Satt i köket och njöt av den.
Sen värmde jag middag.
Bakvänt kanske men den ordningen passade bäst.
Hade sen en lugn kväll innan jag nattade mig själv.

I eftermiddag får jag hem Mini.
Dax för mammavecka igen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Det regnade hos mig också igår (Även i denna skrivande stund regnar det) Det var ruggit kallt ute. Inte alls varmt Jag frös och var genomblöt när jag skulle möta upp dottern på stan då hon ville klippa sig hos en frissa. (Det hade inte börjat regna då jag började att promenera till frissan. Men rätt så snart öste regnet ner) Och ännu värre regnade det när vi var klara och skulle hem.
    Skönt för dig med mammavecka igen "ler".
    Ha det bäst!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt med ett sånt regn, mitt var härligt!

      Kram

      Radera
  2. Åh vårregn är ju underbart. Förstår att du gillade att bli lite blöt där. Haha
    Igår hade vi 26 grader och sol här...rena medelhavsvärmen...det var skönt för jag har frusit i flera dar nu. Idag är det något svalare men ändå skönt. Ska gå och klippa håret snart.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så varmt, det har vi definitivt inte hos mig.
      Solen har dock visat sig till och från idag.

      Kram

      Radera