lördag 13 maj 2017

Helg...





Ja men då är det helg igen.
Här är lugnare än lugnast.
Jag är ju ensam.
Har precis kokat kaffe så nu dricker jag dagens första mugg.
Som vanligt är det ljuvligt gott.

I går tog jag bussen in till byn.
Gick på Hälsocentralen och fick min p-spruta samt ett förnyat recept.
Vi skulle boka in en ny tid om 6 månader men det gick inte då barnmorskan inte hade schema så långt framöver.
Så i början av September får jag ringa själv och boka in en ny tid för p-sprutan i November.
Skrev in det direkt i min agenda när jag kom hem.

Men innan jag bussade hem så var jag in på affären och handlade lite.
Kom t.o.m ihåg att köpa kaffe.
Skönt.
Å jag hann åka hem på övergång så allt gick så smidigt det bara kan gå.

Väl hemma ringde finaste Pappelino.
Han berättade om sin stora dag i Onsdags.
Å så pratade vi om både det ena och det andra.

Sen softade jag en stund.
Pratade bort lite tid med bästa Beda samt Älskade E.
Och kvällen rullade på.
Tittade på play-tv, inte mycket annat hände.
Lugnt och fridfullt.

La mig ganska så tidigt.
Det var ljuvligt att lägga sig mellan svala lakan.

Och nu är det en ny dag igen.
Å den får gå som den vill.
Har inget planerat.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. skönt att slippa snön då :) jag njuter oxå av kaffet kram å ha det fint <3

    SvaraRadera
  2. Vad bra om ni sluppit snön 😄Här snöar det inte just nu. Men det är mulet väder. Kanske det kommer regn än. Solen försöker visa sig. Ha en trevlig lördag. Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min Lördag var mycket lugn och stillsam.

      Kram

      Radera
  3. Morgonkaffet är det bästa på hela dagen. Stor kram.

    SvaraRadera