onsdag 24 maj 2017

Hemma igen...





Cyklade hemifrån redan strax efter 06.30 i morse.
Målet var Kvantum.
Dags för handling.
Vid den tiden är man i princip nästan ensam på affären.
Det är jag och personalen och nån enstaka äldre pensionär.
Det är lugnt och skönt, ingen trängsel och lättare att få med sig allt som står på listan.
Nackdelen är att vissa varor tagit slut och inte hunnit bli påfyllda.
Men det sista kan jag ta.

Packade fint så att det inte skulle bli så besvärligt att cykla hem.
Stora trunken på pakethållaren, en kasse i cykelkorgen fram och varsin kasse på styret.
Det gick galant att cykla hem.
Väl hemma packade jag in allt jag handlat och så satte jag ihop en kanna kaffe.
Som precis har gått klart så nu sitter jag i köket där aromen av kaffet doftar ljuvligt och bredvid mig har jag dagens första mugg.
Kan det bli bättre?
Handling klar, hemcyklad och inpackad, dagens första mugg kaffe och klockan är bara runt 08.30.
Perfekt i min värld.

Nu har jag bara två måsten kvar idag.
Starta tvättmaskinen efter att Mini kommer hem samt laga middag.
Idag blir det tunnpannkaka med vispad grädde och drottningsylt.
Mini hurrade igår när jag sa det.
Det var tydligen evigheter sen jag sist gjorde pannkaka.
Å det är ju så att jag själv inte är så himla förtjust i pannkaka så jag liksom glömmer bort den rätten men Mini älskar pannkaka så jag får nog försöka bättra mig lite, steka pannkakor lite oftare än vad jag hitintills gjort.
För hans skull.

Utöver det har jag inga andra saker jag behöver ta itu med idag och det känns finfint.
En helt öppen dag.
Inga krav.
Inga egentliga måsten (förutom tvätt och middag då).
En strålande dag med andra ord.

Å solen skiner så det blir nog en fin dag.
Tror att jag ska sätta mig på altanen efter lunch och njuta av vädret.
Titta på ett korsord eller något annat lättsamt.
Bara vara....
Det som jag är bäst på..
Snygg merit, hon är duktig på att bara vara så länge inga andra krav ställs.(fniss)

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Här skiner också☀ Håller på med städningen. Ha en fin onsdag😄 Kram❤

    SvaraRadera