torsdag 25 maj 2017

Kristi himmelsfärds dag...






I dag är det helgdag.
Den dagen hade jag igår.
Alltså Torsdag.
Jag skulle inte tvätta igår, det är idag jag har tvättdag.
Så idag gör jag ett nytt försök.
Mini skrattade gott åt mig när han kom hem från skolan igår.
Jag var tydligen helt dagvill.
Men det blev att ställa om sig till att det var bara Onsdag.

Jag gräddade tunnpannkakor och vi åt med vispad grädde och drottningsylt.
Sen satte vi oss i biblioteket och pratade.
Mysigt som vanligt.

Efter ett tag gick jag in i köket för att skära upp en färsk ananas.
Mini hade önskat sig en sån innan jag handlade och dom hade ananas på bra pris.
När jag skurit upp den så fick jag för mig att kolla upp om man kunde plantera ananasblasten och det gick ju så jag ska prova.
Säger till Mini att gud så härligt det skulle vara om det växte en kokosnöt ur den.
Mini satte igång och garva.
Jag fattade ingenting.
Så säger han, hur ska det kunna växa en kokosnöt när det är ananas?
Se där, hjärnan fungerar som vanligt inte särskilt bra.
Skrattade så jag fick ont i magen, Mini likaså.

Sen gick jag och fnissade åt mig själv lite nu och då under resten av kvällen.

Kvällen var fortsättningsvis lugn.
Mini hade bestämt med kompisar att spela så det skrattades och tjoades i hans rum.
Härligt att höra tycker jag.

Själv blev jag uppe lite längre än vanligt.
Men till slut kröp jag ner mellan svala lakan.
Hade svårt att somna och vaknade 03.00.
Är less på det.
Men sånt är livet.

Idag blir en skön och ledig dag både för mig och Mini.
Han är givetvis ledig och är även ledig i morgon.
Och i morgon växlar han boende.
Det har gått en vecka igen.
Skumt så snabbt det går.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Tar det lugnt o ska vila idag. Tog in endel kläder spm hängde därute. Vi har ätit o så var jag o dottern Jessica ut med Bella. Nu blir det datatid o sen diskmaskinplockning. Ha en fin dag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra idé.
      Vila är aldrig dumt.

      Kram

      Radera
  2. Går det verkligen att plantera ananasblast? Skulle vara spännande att få höra hur det går... om det blir ett ananasträd eller varför inte ett kokosträd ;) Skämt åsido, ibland blir det helroligt med sådana där felsägningar.

    Önskar dig ett fint veckoslut!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tittat på några youtubeklipp och det ska gå.
      Får väl se själv.
      Ja felsägningar kan bli väldigt roliga, här hos mig händer det ofta.

      Kram

      Radera