tisdag 16 maj 2017

Morning...





Sitter med mitt kaffe i köket.
Köket är nog mitt favoritrum.
Här tillbringar jag mycket tid.
Sängkammaren är inte så dum heller.
Erbjuder mig vila under dagen och har jag tur, sömn om natten.
Vardagsrummet sitter jag sällan i.
Det ska vara om jag har middagsbjudning och dukar upp vid matbordet som står där.
Biblioteket sitter jag och Mini ofta i när han är hos mig och vi samtalar.
Gästrummet, ja det står där ganska så oanvänt men finns om jag får nattfrämmande.
Minis rum, där sitter jag emellanåt när Mini är hemma.
Altanen, min inglasade, hoppas jag sitta oftare i än i köket denna sommar.
Ibland går det helt enkelt inte, om solen gassar för hårt, då blir det som värsta bastun där.
Men den är mysig att ha och går att sitta på under de flesta årstider.
De mindre varma kräver mer kläder.

Men jag är en allround kökstjej.
Mitt kök är inte särskilt stort men trivsamt.
Och där står min laptop.
Den är så gammal nu att det inte längre finns ett fungerande batteri i den men jag kopplar strömkabel till och då är vi vänner men jag får finna mig i att köket är bästa platsen för den.
Som för mig.

Vilket rum tillbringar ni mest tid i och trivs bäst i?

Det blev inget samtal igår.
Kuratorn ringde och satt fast i nåt möte och skulle inte hinna upp till min tid.
Hon frågade om vi kunde skjuta upp det till eftermiddagen men se det sa jag nej till.
Eftermiddagstider är det värsta jag vet för då är jag som tröttast.
Det löste sig med en förmiddagstid idag i stället.
Så jag ska än en gång göra mig i ordning för att cykla in till byn.
I går blev det ju liksom i onödan.

Dagen gick och jag kom mig inte för att göra någonting.
Lite handlingsförlamad sådär.
Vet inte varför vissa dagar ser ut att te sig så.
Jag kommer mig inte för att börja med något.
Och till slut är jag för trött att det är meningslöst.
Nåja, det finns alltid nya dagar där nya tag kan tas.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Sitter i Vasa o väntar på en väninna. Vardagsrummet brukar jag mest sitta i 😄
    Kram o ha en fin dag💕❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas din dag i Vasa blev bra!

      Kram

      Radera
  2. Du verkar ha en jättestor lägenhet...så härligt. Bra med gott om plats. Sen en inglasad uteplats, lyckos dej :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag bor stort.
      5 rum och kök på 124 kvadrat samt min inglasade altan som är ungefär 18 kvadrat.
      Jag stormtrivs där jag bor, har bott här i 17 1/2 år nu.

      Kram

      Radera
  3. Jag tillbringar nog mesta tiden antingen i köket eller i vardagsrummet.
    Tisdagskram ♥

    SvaraRadera