onsdag 10 maj 2017

Nu är det många som fyller jämnt...





Idag fyller min finaste Pappelino 80 år.
Hipp, hipp, hurra!
Vi ska inte fira förrän nästkommande helg.
Tanken var att vi skulle dit på Lördag men det blev ändrat till helgen därpå för pappas syskon med respektive har hittat på något på Lördag för honom.
Har svårt att se att han är 80 bast.
Jisses så åren har gått.
Hoppas att han får ett riktigt glädjefullt firande idag!

På Måndag fyller en av middagsbrudarna 50.
Det ska väl firas på något sätt.

I Juni är det min tur att fylla 50!
Oj, hur gick det till undrar jag?

I Juli är det ytterligare en 50 åring som ska firas.
Jag säger då det.

Så många kalas det kommer att bli.

Själv har jag ännu inte bestämt hur jag ska göra som.
Stort kalas eller inte, det är frågan.
Går jag till mig själv och vad jag egentligen vill så kan jag hoppa över firandet.
Det känns inte så viktigt för mig och har aldrig varit det.
Trots det har jag haft stora kalas när jag fyllt jämnt.
Som det förväntas att det ska vara.
Men jag grunnar på det, har en del tid kvar innan jag måste bestämma mig för hur jag vill göra.

Hur gjorde ni som redan fyllt 50 år?

I övrigt så levererar Maj rena Marsvädret.
Cyklade bort till närmsta affären i morse och det haglade när jag gick ut därifrån.
Mycket konstigt.
Den här våren vill sig inte.
Det är dessutom ordentligt kyligt oxå.
Kände att jag behövt både vinterjackan och vantar.
Frös i vårjackan.
Hm, men det blir väl kanske bättre så småningom.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Oj , så många som fyller jämt :) Jag fyllde ju 50 2014. Hade inte alls kalas. Var bortrest den dagen.Liksom min man när han blev 50 2015. Då var vi också bortresta!
    Ja, detta väder..nyss kom det hagel här o kyligt är det...brr...sitter o fryser.Nu vill jag ha värme! Kram o ha en fortsatt fin onsdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en fin idé att resa bort.
      Nå jag får fortsätta fundera.

      Kram

      Radera